Pagina's

maandag 23 december 2019

Activiteit: Christmas in Boston - Boston, Massachusetts

Activiteit: Christmas in Boston
Adres: 1 S Market St #2001b, Boston, MA 02109, Verenigde Staten


Het jaar 2019 is inmiddels al weer bijna ten einde, de kerstdagen staan voor de deur en het bericht van vandaag wil ik graag gebruiken om jullie allemaal een hele fijne kerst toe te wensen. Ik hoop dat jullie samen met familie en vrienden bij elkaar zullen zijn en een paar mooie dagen gaan hebben. Ik wens dat jullie gaan genieten van lekkere (Amerikaanse) hapjes en drankjes en een gezellige tijd tegemoet gaan. Er wordt wel eens gezegd dat de kerst de mooiste periode van het jaar is, alleen ben ik het daar zelf niet mee eens. De gezelligheid met familie en vrienden hoeft niet alleen maar aan het einde van het jaar tijdens de kerstperiode plaats te vinden, maar daar zou gedurende het gehele jaar tijd voor vrijgemaakt moeten worden. De mooiste tijd van het jaar vind ik de dagen waarop ik op reis ben in Amerika. In 2019 maakte ik onder andere een reis met mijn ouders en vriendin naar New York City en ik vond het geweldig. Ik koester die momenten en ben blij dat we het samen hebben kunnen doen. De kerstgedachte moet meer aanwezig zijn dan slechts tijdens die paar kerstdagen per jaar. 

Wanneer ik op vakantie ben in de Verenigde Staten van Amerika en ik kom er toevallig een kerstwinkel tegen, dan wil ik er altijd wel even naar binnen toe gaan om te zien of dat ik er iets leuks kan kopen om mee te nemen naar huis. Mijn kerstboom hangt vrijwel helemaal vol met Amerikaanse kerstballen. Ik heb er onder andere veel figuren van Disney (waaronder mijn favoriet, Scrooge McDuck ofwel Dagobert Duck), maar ook de skyline van New York, het Las Vegas Sign, hamburgers, kleine blikjes Budweiser en Candy Canes in hangen. Zo denk ik elke keer wanneer ik naar mijn kerstboom kijk weer terug aan de reizen die ik naar Amerika heb gemaakt en daar kan ik echt van genieten. Ik heb zoveel goede en mooie herinneringen aan het land aan de overkant van de Atlantische Oceaan en ik hoop er in de toekomst nog vaak naartoe terug te keren. Ik ben er nog lang niet op uitgekeken en zolang het mogelijk is zou ik er naartoe terug willen blijven gaan. Het liefst natuurlijk met familie en vrienden, want dat blijft toch het allerbelangrijkst.

FOX Rondreizen Verenigde Staten



Mijn reis naar Boston maakte ik samen met een van mijn beste vrienden. Hij is ook helemaal gek van Amerika en in zijn kerstboom hangen tevens veel Amerikaanse kerstballen. Op het moment dat we langs de winkels van de beroemde markthal met de naam Faneuil Hall liepen zagen we in de verte een aantal groene en rode banners hangen met daarop de teksten Christmas en Boston. We wandelden er naartoe en zagen dat de banners hoorden bij een winkel met de naam Christmas in Boston. De zaak stond elke dag van het jaar volledig in het teken van kerstmis. Grote houten notenkrakers samen met kerst-elfen en een volledig versierde kerstboom stonden in de etalage en we konden het niet laten om er even naar binnen toe te gaan. Bij binnenkomst kwamen we in een winterwonderland terecht, waar de geest van kerstmis direct voelbaar was. De winkel zag er heel erg gezellig en kleurrijk uit en ik bleef meteen even staan kijken bij alle kerstornamenten welke Boston als thema hadden. Kerstballen van de Boston Celtics en Bruins, maar ook van de New England Patriots, hingen aan een wand en ik vond het prachtig om te zien.

In het midden van de winkel stonden de notenkrakers opgesteld, echter waren dit niet allemaal standaard notenkrakers, maar ook in de vorm van honkbalspelers en (teken)filmfiguren als Mickey Mouse, Woody, Yoda en Batman. Ik twijfelde lang om er een van te kopen, maar was bang dat het de reis terug naar Nederland niet zou overleven, dus liet ik alles staan. We wandelden een tijdje door de winkel en keken naar alle mooie kerstversieringen. Ik vond veel van de spullen prachtig en kwam al helemaal in de kerststemming. Het duurde nog een paar maanden voordat het daadwerkelijk kerst was, maar dat kon me op dat moment niet deren. We konden de winkel niet verlaten zonder er toch iets leuks te kopen voor thuis en daarom besloten we allebei om een kerstbal met een opdruk van Boston mee te nemen. Wanneer ik nu naar mijn kerstboom kijk dan zie ik die bal ook weer hangen en denk ik met een fijn gevoel terug aan mijn eerste verblijf in Massachusetts. Ik hoop dat jullie dit fijne gevoel de komende dagen ook zullen gaan hebben en wens jullie bij deze nogmaals een hele goede, warme en gezellige kerst samen met familie en vrienden toe! Merry Christmas!!