Pagina's

vrijdag 14 januari 2022

Activiteit: Argosy Cruises Harbor Cruise - Seattle, Washington

Activiteit: Argosy Cruises Harbor Cruise
Adres: 1101 Alaskan Way, Seattle, WA 98101, Verenigde Staten


Het is lang geleden dat jullie hier op mijn blog hebben kunnen lezen over mijn verblijven in Seatlle. Zowel voor als na mijn vakantie in Hawaii heb ik een aantal dagen gespendeerd in deze stad in Washington. Tijdens het bekijken van mijn foto's die ik destijds heb gemaakt kwam ik nog een leuke activiteit tegen die ik heb gedaan, maar waar ik nog helemaal niet over had geschreven. Deze activiteit was namelijk de Argosy Cruises Harbor Cruise. Het was de eerste volledige dag van de vakantie, deze dag was volgepland met een flink aantal activiteiten. Zo bezochten we die ochtend Pike Place Market, de eerste vestiging van Starbucks, The Gum Wall, het Seattle Aquarium en The Seattle Great Wheel. Dit deden we allemaal nog voor 13:00 uur 's middags, dus jullie kunnen je wel voorstellen wat voor een dag het was. Voorafgaande aan de vakantie had ik een Seattle City Pass gekocht, hiermee kregen we toegang tot een aantal populaire attracties in de stad. Een van de inbegrepen activiteiten was de Argosy Cruises Harbor Tour. Thuis in Nederland had ik de tour van 13:30 uur voor ons gereserveerd. We moesten dus op tijd bij de locatie zijn waar we de tickets op konden halen. De kaarten pikten we op bij Pier 55, heel dichtbij The Seattle Great Wheel. Ik had die ochtend een planning gemaakt waarbij alle activiteiten, inclusief de lunch bij The Fisherman's Restaurant & Bar, dicht bij elkaar lagen, zodat we op tijd bij de opstaplocatie van de Harbor Cruise zouden aankomen.

Gelukkig verliep alles die dag voorspoedig, alleen zat het weer wat tegen. Het was grauw en regenachtig en eigenlijk precies het weer dat je van Seattle kunt verwachten. Ondanks dat het juni was voelde het toch wat herfstachtig aan. Gelukkig was het weer tijdens ons 2e verblijf in de stad veel beter, maar daar hadden we op de dag van de Harbor Cruise natuurlijk niks aan. Met onze kaarten in de hand liepen we over Pier 55 richting het Waterfront en zagen daar de Argosy Goodtime II al in het water liggen. Gelukkig trok de lucht een beetje open en leek het wat op te klaren. Verschillende anderen stonden al te wachten om de boot op te gaan, maar we moesten nog een paar minuten geduld hebben. Op een gegeven moment werd het touw opzij gedaan en liep iedereen over de brug richting het schip. Er was genoeg ruimte voor iedereen, de boot had een onder- en bovendek en wij besloten om eerst even beneden te kijken. Op de voorzijde van het onderdek stonden een aantal houten bruine stoelen, ik vond ze er niet echt uitnodigend uitzien om plaats op te nemen, vandaar dat we ook een stukje verder liepen. We kwamen terecht in een ruimte met allemaal zwarte stoelen naast elkaar, ze stonden in een soort van theateropstelling en keken uit op de merchandise, popcorn, ijsjes en de bar. De bar vond ikzelf wel interessant en dus ging ik even kijken wat er allemaal werd aangeboden. 




De bar was volledig ingericht, er werden frisdranken verkocht, maar er was tevens een groot aanbod van alcohol. Ik zag een aantal verschillende flessen wijn, sterke dranken en bier op fles, in blik en van de tap staan. Ik had eigenlijk wel zin in een biertje, maar omdat ik nog niet wist hoe dat het op het open water zou zijn besloot ik om nog even niks te bestellen. In het verleden ben ik namelijk wel eens zeeziek op een boot geworden en daar had ik op dat moment natuurlijk zeker geen zin in. We liepen verder naar het dek en zagen dat er ook aan onze veiligheid was gedacht. Een flink aantal reddingsvesten lagen opgestapeld, dus we wisten gelijk waar we naartoe moesten, mocht het fout blijken te gaan met het schip. Daar gingen we natuurlijk niet van uit, maar het was wel handig om de locatie van deze vesten te weten. Op het dek liepen we naar de boeg, ofwel de voorzijde van het schip, maar zagen dat er daar helaas geen stoelen stonden opgesteld. We moesten dus een andere plek gaan zoeken. In eerste instantie wilden we nog buiten blijven, maar we merkten dat het toch best wel fris was en met de mogelijke regen die nog zou vallen was het beter om ergens overdekt plaats te nemen. Terug op het onderdek namen we naast elkaar plaats op een paar rood met gouden stoelen (ja ze hadden verschillende stoelen genoeg beneden staan) en hadden een prachtig uitzicht op de skyline van Seattle.

Naarmate de tijd vorderde druppelden steeds meer mensen de boot op en op het tijdstip van 13:30 uur waren ongeveer de helft van de stoelen op het onderdek bezet. Het was tijd om te vertrekken, we werden welkom geheten door de kapitein en er werd verteld over de route die we het volgende uur zouden gaan afleggen. We maakten een tocht langs de Seattle Skyline, gelukkig zaten wij aan de goede kant van het schip en konden alles perfect zien. Er werd uitleg gegeven over de verschillende gebouwen die we zagen en er werd gesproken over de geschiedenis van de stad. We vaarden langs het Elliott Bay Waterfront en zagen onder andere Pike Place Market, The Olympic Sculpture Park en de Seattle Space Needle. Op een gegeven moment draaiden we om en maakten een bocht, we gingen het water van Elliott Bay wat verder op en er werd verteld dat we bij helder weer Mount Olympus in het Olympic National Park hadden kunnen zien. Helaas werkte het weer niet mee en zag ik geen enkele berg. We gingen verder en arriveerden bij de grote containerschepen en de veerboten van Seattle. Het was een grote industriƫle haven met veel bedrijvigheid en tussen neus en lippen door werd er ook nog verteld dat we Mount Rainier op een heldere dag hadden gezien. Jullie raden het waarschijnlijk wel, Mount Rainer hebben we niet gezien. Het was jammer dat het die dag zo bewolkt was, waardoor het uitzicht werd beperkt.

Nadat we langs de containerschepen en de haven waren gevaren maakten we de laatste bocht en gingen weer op weg terug naar Pier 55. In de tussentijd zag ik wel nog het stadion van de Seattle Seahawks en de Seattle Sounders, namelijk het Lumen Field, zoals het tegenwoordig heet. Op het moment dat ik in Seattle was had het nog de naam CenturyLink Field. Ook zagen we het T-Mobile Park, dit is het baseballstadion waarin de Seattle Mariners hun wedstrijden spelen, destijds nog Safeco Field geheten. Ik ben altijd onder de indruk van die grote stadions en ook nu vond ik het weer geweldig om te zien. Zo langzaamaan kwamen we steeds dichter in de buurt van de haven waar we weer zouden gaan aanmeren en de kapitein was bezig om zijn laatste verhalen te vertellen. De tijd was voorbij gevlogen, gelukkig was het water erg rustig gebleven en ben ik niet zeeziek geworden. Het uur ging zelfs zo snel dat ik er niet eens meer aan gedacht heb om naar de bar toe te lopen om er iets te drinken te halen. Ik was onder de indruk van alles wat ik zag en luisterde aandachtig naar alle informatie. Op het moment dat we weer in de haven bij Pier 55 waren aangekomen baalde ik er van dat de cruise zo rap voorbij was gegaan. Ik vond het heel erg leuk om Seattle vanaf het water te zien en kennis te maken met de geschiedenis van de stad. Alleen was het jammer van het mindere weer en de bewolking, waardoor het zicht niet optimaal was. Toch kan ik iedereen die Seattle bezoekt het van harte aanbevelen om met een cruise van Argosy Cruises mee te gaan, het was zeker de moeite waard.