Pagina's

vrijdag 3 juni 2022

Activiteit: Miner’s Landing - Seattle, Washington

Activiteit: Miner’s Landing
Adres: 1301 Alaskan Way, Seattle, WA 98101, Verenigde Staten

Wanneer je vanuit Nederland naar Hawaii toe wilt dan ben je minstens 20 uur onderweg. Je hebt sowieso één tussenstop nodig en ik ben voorafgaande aan de reis naar Hawaii op zoek gegaan naar een leuke tussenstop om daar een paar dagen te verblijven. Zo heeft dit er uiteindelijk toe geleidt dat ik zowel op de heenreis naar als de terugreis van Hawaii naar Nederland tweemaal een drietal dagen verbleef in de stad Seattle, Washington. Ik was daar destijds nog nooit geweest en het zou ook een keer heel iets anders zijn. Op internet las ik veel positieve verhalen over Seattle en alle activiteiten die er te doen waren, en dus ging ik aan de slag met het maken van een tweetal planningen voor wat betreft de bezoeken aan The Emerald City. Ik wilde zoveel mogelijk uit de reis halen, een groot aantal bezienswaardigheden in de stad bezichtigen en toeristische trekpleisters bezoeken. Dit heeft ertoe geleid dat we tijdens onze eerste volledige dag in Seattle direct een vol programma op de planning hadden staan. Zo bezochten we bijvoorbeeld Pike Place Market, The Original Starbucks, de Gum Wall, Het Seattle Aquarium, het Seattle Great Wheel en Miner's Landing. In eerste instantie was het de bedoeling om alleen de tickets voor de Argosy Cruises Harbor Cruise bij Miner's Landing op te halen, maar toen we er eenmaal waren bleek dat er daar nog veel meer te doen was.

Miner's Landing bevindt zich op Pier 57, aan de voet van University Street. Het is een toeristische attractie met cadeauwinkels, spellen, een amusementshal, verschillende visrestaurants en een carrousel uit het begin van de 20e eeuw. De Pier, samen met Miner's Landing, is in het particuliere bezit van Hal Griffith, een zakenman en ontwikkelaar. In de jaren tachtig van de vorig eeuw begon Griffith plannen voor de Pier te ontwikkelen,  jarenlang had hij het idee om er een groot reuzenrad op te zetten. Het heeft, mede door allerlei politieke en logistieke versperringen en belemmeringen, echter tot 2012 geduurd totdat het Seattle Great Wheel werd geopend. Om de toeristen die in het reuzenrad willen gaan of er juist in zijn geweest wat langer in de buurt te kunnen houden is daarbij tevens Miner's Landing opgezet. Miner's Landing biedt niet alleen entertainment en recreatiemogelijkheden voor toeristen, maar het is ook voor de lokale bevolking de perfecte plek om met familie en/of vrienden samen te komen. De grote hal ligt ideaal aan de waterkant en het biedt een mooi uitzicht op zowel de stad als Puget Sound. Vanwege deze locatie is het natuurlijk ook niet meer dan logisch dat de restaurants die in het gebouw gevestigd zijn zich voornamelijk op gerechten uit de zee concentreren. De namen The Crab Pot, The Salmon Cooker en The Fisherman's Restaurant laten wat dat betreft ook niet veel aan de verbeelding over. 

Reizen Amerika




Vanuit het Seattle Aquarium liepen we in zo'n 5 minuten naar Miner's Landing. Het weer was die dag niet echt goed, de lucht was grijs en grauw en het regende af en toe zelfs een beetje. Dit weer hebben we trouwens gedurende ons gehele eerste verblijf in Seattle gehad. Gelukkig was dat tijdens het laatste gedeelte van de reis niet meer het geval en hebben we toen bijna alleen maar zon en een heldere lucht gezien. Voordat we het grote gebouw betraden zijn we eerst even in het Seattle Great Wheel gegaan, dat vond ik erg leuk, het gaf een prachtig uitzicht over de stad en het water. Daarna betraden we Miner's Landing, in eerste instantie om de tickets voor de Harbor Cruise op te halen (die we overigens ook snel en eenvoudig uitgereikt kregen door middel van het tonen van onze Go Seattle Cards en de reservering), maar we waren er al snel over uit dat we er wat langer zouden blijven. Er stonden een aantal leuke Arcade-spellen die we konden spelen en voor een kwartje waren we in staat om een kauwgombal te draaien. Waarom ik dit laatste deed weet ik eigenlijk niet, maar ik had een losse Quarter in mijn zak en dus besloot ik om die dan maar voor een kauwgombal te gebruiken. We hadden sowieso trek gekregen en besloten om daarom te gaan lunchen bij The Fisherman's Restaurant, hier hebben jullie in het verleden al over kunnen lezen. Nadat we de lunch op hadden besloten we om toch nog wat meer in Miner's Landing te bekijken.

Het bleek dat wij op de bovenste etage van het gebouw liepen, want even verderop konden we in een grote ruimte naar beneden kijken. In die ruimte stond de ouwe vintage carrousel. Deze houten attractie was vooral gevuld met sierpaarden, waar de kinderen op konden gaan zitten. Op een aantal plekken in de draaimolen stond ook een rode arrenslee, dat vond ik eigenlijk wel vreemd, want zo was het net de draaimolen van de kerstman. We hebben de carrousel even een rondje zien draaien en besloten om toen weer verder te gaan. We kwamen langs een aantal winkeltjes die prullaria en verschillende souvenirs van de stad Seattle verkochten. Ik wilde daar nog een leuke magneet van Miner's Landing voor op mijn koelkast kopen, maar helaas werden die niet verkocht. Op dit moment is er ook een panorama-vliegsimulator aanwezig in Miner's Landing. Die attractie heet Wings over Washington en brengt je een luchtavontuur waarbij je over de staat Washington vliegt. Helaas was die attractie er op het moment van mijn bezoek aan Miner's Landing nog niet, anders was ik er zeker weten ingegaan. We moesten de tijd goed in de gaten houden, want om 13:30 uur gingen we met de Harbor Cruise mee. Het was inmiddels bijna zo ver en daarom besloten we om Miner's Landing te verlaten en rustig naar de haven toe te lopen, waar de Argosy Goodtime II al op ons lag te wachten. Ik vond Miner's Landing een leuke activiteit, het lijkt op een onderdeel van een pretpark, ik heb er heerlijk gegeten en een fijne tijd gehad!