Pagina's

woensdag 15 juni 2022

Activiteit: Argosy Cruises Lake Union Cruise - Seattle, Washington

Activiteit: Argosy Cruises Lake Union Cruise
Adres: Westlake Ave N, Seattle, WA 98109, Verenigde Staten

Gedurende een van de dagen, tijdens ons laatste verblijf in Seattle, vierde ik mijn verjaardag. Normaal gesproken plande ik altijd het geheel en keek ik naar de activiteiten die we konden gaan doen. Op de dag van mijn verjaardag mocht ik echter niks plannen en zou alles wat we gingen doen een verrassing voor mij zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat dat eigenlijk wel heel erg prettig voelde. Ik hoefde niet te gaan lopen leuren met een papieren planning en tickets voor activiteiten, maar kon alles rustig op me af laten komen. In de ochtend bezochten we het stadion waarin de Seattle Seahawks en Seattle Sounders hun wedstrijden speelden, destijds nog CenturyLink Field geheten, en hebben we daarna een leuke rondleiding gehad in het stadion van de Seattle Mariners, op dat moment heette het nog Safeco Field. Vervolgens gingen we met het openbaar vervoer naar de hele andere kant van de stad, namelijk naar de wijk South Lake Union. Dat wist ik op dat ogenblik natuurlijk nog niet, maar het bleek zo te zijn op het moment dat we er aan kwamen. Bij aankomst zag ik een bord met de tekst "A Lake at the Heart of the City" en even verderop hing een vlag van Argosy Cruises. Dat bedrijf kende ik al van de Argosy Cruises Harbor Tour die we eerder tijdens de reis, aan het water van Puget Sound in het centrum van Seattle, hadden gedaan en dus had ik nu natuurlijk al wel een vermoeden wat de volgende activiteit zou gaan zijn.

Er stond een bord waarop Lake Union & Lake Washington Cruise Today beschreven stond dus op dat moment wist ik helemaal genoeg. Ik moest echter toch even blijven wachten, omdat de kaartjes nog opgehaald moesten worden. Er stonden wel wat andere mensen voor het hokje van de kaartverkoop in de rij, maar het bleek dat we nog genoeg tijd hadden, voordat onze boottocht zou gaan vertrekken. De activiteit die we gingen doen was de historische cruise door Lake Union. Dat leek me heel erg leuk, het was een mooie zonnige dag en dus ideaal om met een boot over het meer heen te varen. Met de kaartjes in de handen liepen we naar de vrij grote witte boot. In eerste instantie besloten we om buiten op het dek plaats te nemen. Daar stonden een aantal witte houten klapstoelen opgesteld, op een aantal zaten inmiddels ook al wat andere gasten, maar gelukkig waren er nog genoeg voor ons vrij. Op het schip werd het steeds drukker, het bleek een populaire tour te zijn. Na iets langer dan een kwartiertje gewacht te hebben gingen we op weg. Op het moment dat we pas net enkele minuten aan het varen waren zagen we een wit met geel en zwart-kleurig watervliegtuig (een vliegtuig dat is ontworpen om te starten van en te landen op het water) van Kenmore Air aan ons voorbij komen. Ik kon me niet herinneren dat ik zo'n vliegtuigje ooit in het echt had gezien en vond het prachtig. Ik hoopte dat het zou gaan vliegen, maar dat bleek helaas niet het geval te zijn.

Reizen Amerika




We kwamen langs de iconische drijvende huizen van Seattle, onze gids (die niet de kapitein was) vertelde er over en ik verbaasde me betreffende het feit dat de gebouwen zo groot waren en dat de mensen die erin wonen niet misselijk worden door de bewegingen van het water. Een van deze drijvende huizen was bekend van de film Sleepless in Seattle, deze bevond zich op een hoek en het was leuk om de beroemde filmlocatie te zien. Vlak nadat we de drijvende huizen bekeken hadden liep ik naar de achterkant van de boot, vanaf dat punt zag ik de Seattle Space Needle en de wolkenkrabbers van Downtown Seattle perfect. Het gaf een mooi panorama en ik genoot van het uitzicht. We voeren langs het Gas Works Park, dit was een park waarin een voormalige gasfabriek stond. Grote koperen ketels en leidingen waren er te zien en ik vond het eigenlijk een heel apart iets. Het is inmiddels een publiek park geworden, maar ik zag mezelf nou niet echt naar zo'n park toe gaan. We slingerden door de wateren, de baaien en kanalen van Lake Union en nadat we onder de Montlake Bridge door waren gevaren zag ik in de verte een grote totempaal. Het was niet de enige keer dat ik in Seattle een totempaal heb gezien, want ben ze op verschillende locaties tegengekomen. Totempalen staan dan ook bekend als een symbool voor de stad Seattle. Er werd nog steeds van alles verteld over datgene wat we om ons heen zagen en ik vond het heel leuk om meer te weten te komen over de stad Seattle, de geschiedenis en de bouwwerken.

Langzaamaan gingen we steeds verder over Lake Union heen. Een stadion kwam in het zicht, dit was het Husky Stadium, de thuishaven van de Washington Huskies. Dit is het American Football-team van de campus van de Washington University. Ik heb altijd wat met stadions, het liefst voetbalstadions, maar ook deze accommodatie met redelijk steile tribunes aan de zijkanten van het veld vond ik mooi om te zien. Vervolgens begon de lucht zich wat te betrekken, het werd fris op het meer. Ik had alleen een t-shirt aan en geen vest bij me, omdat ik natuurlijk niet wist dat we het water op zouden gaan, en stelde voor om binnenin de boot te gaan zitten. Dat was net op het moment dat het schip rechtsomkeert maakte en de start voor de terugweg inzette. Meerdere mensen dachten daar hetzelfde over, we namen plaats op een aantal fijne zachte stoelen en lieten ons verder meeslepen door de verhalen die de gids vertelde. Hij had het over de wateren waarop het roeiteam van de University van Washington, die tijdens de Olympische Spelen van 1936 goud veroverde in Berlijn, voor aanvang van deze wedstrijd hadden getraind. Het was hetzelfde water als waarop wij op dat moment voeren en dat had toch wel iets speciaals. Na zo'n 1,5 uur op het water te zijn geweest arriveerden we weer in de haven, de tijd was voorbij gevlogen. Het was weer een hele leuke activiteit geweest, waarbij ik veel heb gezien en gehoord over Lake Union, de geschiedenis, gebouwen en wateren van stad Seattle. Wederom een aanrader!