maandag 25 juli 2022

Activiteit: Island Queen Millionaire's Row Sightseeing Cruise - Miami, Florida

Activiteit: Island Queen Millionaire's Row Sightseeing Cruise
Adres: 401 Biscayne Blvd, Miami, FL 33132, Verenigde Staten

De vorige keer hebben jullie kunnen lezen over mijn bezoek aan het Bayside Marketplace, een groot openluchtwinkelcentrum en entertainmentcomplex in Miami, Florida. Ik bezocht dit gebied tijdens mijn vakantie die in drie stukken was opgesplitst. We gingen als eerst een week naar Miami, Florida, daarna een drietal nachten naar Paradise Island op de Bahama's en sloten de reis af met een tiental dagen in Orlando, Florida. Gedurende het eerste deel van de vakantie hebben we op de 5e dag met Big Bus Miami een tour gemaakt door Miami Beach en Downtown Miami. Een van de stops was dus Bayside Marketplace. De tour met de hop on hop off bus was inbegrepen bij de Go Olando Cards die we gekocht hadden. Gedurende een periode van 2 weken tijd konden we een zevental dagen gebruik maken van alle attracties die inbegrepen waren bij deze cards. Het mooie van deze kaarten was dus dat er niet alleen maar activiteiten en bezienswaardigheden in Orlando mee konden worden bezocht, maar er stonden dus ook een aantal dingen op die we in of vanuit Miami konden gaan doen. Naast de dag-tour met Big Bus Miami konden we ook nog een andere trip in Miami, namelijk vanuit het Bayside Marketplace, uitvoeren met behulp van de Go Orlando Cards. Het was de Island Queen Millionaire's Row Sightseeing Cruise, een activiteit die georganiseerd werd door Island Queen Cruises and Tours.

Island Queen Cruises & Tours is het toonaangevende en voornaamste sightseeing-, cruise- en tour-bedrijf in Miami, Florida. Het opereert al meer dan 60 jaar vanuit Bayside Marketplace en de MiaMarina (de haven van Miami, waaraan Bayside Marketplace is gebouwd). De organisatie richt zich op het bieden van ultieme ervaringen op de wateren rondom Miami. Er wordt een verscheidenheid aan dag- en avondcruises aangeboden, het bedrijf is tevens te boeken voor het regelen van levendige dansfeesten op hun beschikbare jachten, en daarnaast organiseren zijn themafeesten op hun boten en leuke vis-avonturen. Met behulp van Island Queen Cruises & Tours kan er als het ware een cruise voor elke gelegenheid worden geregeld. De tours van het bedrijf staan bekend om hun cruises langs de schilderachtige baai van Biscanye, ze varen langs de spectaculaire kustplaatsen van Miami, de skyline, de haven, Fisher Island en Miami Beach. Tijdens de boottochten voel je de oceaannevel en de golven rustig op en neer gaan, terwijl je geniet van de prachtige uitzichten die worden geboden. Een van de bekendste en tevens populairste tour van Island Queen Cruises & Tours is de Island Queen Millionaire's Row Sightseeing Cruise. Deze indrukwekkende boottocht door Biscanye Bay duurt 90 minuten lang. Het wordt uitgevoerd met een drietal moderne jachten van het bedrijf, namelijk de Island Queen, de Island Lady en de Miami Lady.

Stedentrips

Eenmaal bij Bayside Marketplace aangekomen hebben we eerst enige tijd rondgelopen in het gebied en alles bekeken. Voorafgaande aan de reis had ik al telefonisch gereserveerd voor de Island Queen Millionaire's Row Sightseeing Cruise, waarbij ik tevens ook aangegeven had gebruik te willen maken van de tickets met behulp van de Go Orlando Cards. Ik had gereserveerd voor de cruise van 14:00 uur en iets voor die tijd arriveerden we bij de haven waar de Island Lady lag aangemeerd. Na het scannen van onze Go Orlando Cards kregen we de entreekaarten uitgereikt en mochten we de jacht betreden. Normaal gesproken kostte het $ 30,00 (excl tax), maar dat hoefden we nu dus mooi niet te betalen. Het was een luxe toeristenboot met een boven- en benedendek, het was lekker warm en droog en daarom besloten we om met de trap naar boven toe te lopen. We namen plaats op een tweetal stoelen met een mooi uitzicht op het water en al snel stroomde de rest van de boot vol. Precies om 14:00 begonnen we te varen. We werden in zowel het Engels als Spaans welkom geheten door de gids en er werd verteld waar we allemaal langs zouden gaan varen en zouden gaan zien. Vanuit Bayfront voeren we langs het basketbalstadion waarin het NBA-team de Miami Heat hun thuiswedstrijden spelen, namelijk de FTX Arena, voorheen American Airlines Arena, en vervolgens gingen we op weg naar de Venetian Islands.

We zagen de hoge gebouwen, wolkenkrabbers en condo's van Biscanye-, San Marco-, San Marino-, Di Lido- en Rivo Alto Island en ik kon me zo voorstellen dat het leven op die eilanden erg duur zou moeten zijn. We vaarden voorbij Hibiscus Island en Monument Island om vervolgens op Palm Island en Star Island de huizen van de welvarende mensen te zien. De film Scarface, met Al Pacino als Tony Montana in de hoofdrol, behoort tot een van mijn favorieten en ik vond het dan ook geweldig om het huis waarin Tony Montana in de film woonde te zien. Ik herkende de grote statige witte villa direct en was er van onder de indruk. Helaas waren er geen gangsters bezig met een schietpartijtje dus ontbrak er wel wat actie... We voeren langs de achterzijde van Miami Beach en het Art Deco District en ook daar zagen we weer prachtige hoge gebouwen. De Portofino Tower, een oranje-roze met turquoise residentiƫle luxe wolkenkrabber vond ik prachtig om te zien, het paste uitstekend bij Miami Beach. Vervolgens ging de cruise rustig verder in de richting van Fisher Island. De tourguide vertelde dat het eiland bekend staat om het hoogste inkomen per hoofd van de bevolking van alle plaatsen in de Verenigde Staten, dus je kunt je wel voorstellen wat voor een weelde er op het eiland heerst. De cruise deed zijn naam echt eer aan, we zagen ontzettend veel woningen van miljonairs en misschien zelfs wel nog rijkere mensen. Daarbij werd er telkens ook het nodige verteld over de gebouwen om ons heen.

Vanuit Fisher Island voeren we voorbij de Port of Miami, een aantal grote cruiseschepen lagen aangemeerd, waaronder de Disney Wonder van Disney. Ik zou het mooi vinden om ooit een keer een Disney cruise te gaan maken, maar tot op heden is dat er nog niet van gekomen. Wie weet dat het me in de toekomst gaat lukken. De Port of Miami was verder wat industrieel en stak af tegen de rest van al datgene wat we de afgelopen 80 minuten gezien hadden. Het laatste gedeelte van de Island Queen Millionaire's Row Sightseeing Cruise bracht ons weer richting Bayside Marketplace. Het ontzettend grote Hard Rock Cafe zagen we nu vanaf de andere kant en ook hadden we een perfect uitzicht op Biscanye Boulevard. Na een kleine 90 minuten durende trip zat de cruise er weer op. De tijd was echt voorbij gevlogen. Gedurende vrijwel de gehele reis hebben we prachtige gebouwen gezien en vanaf het bovendek van de cruise was het genieten geblazen. Ik vond het jammer dat we op een gegeven moment weer bij de haven aan waren gekomen en het schip moesten verlaten. Het was een erg leuke activiteit geweest, op een mooie boot, met niet al te warm, maar gelukkig wel droog weer, waarbij ik mijn ogen een aantal maal echt heb uitgekeken. Wanneer je naar Miami of Miami Beach op vakantie gaat dan kan ik de Island Queen Millionaire's Row Sightseeing Cruise vanuit het Bayside Marketplace van harte aanbevelen. Zorg er wel voor dat je op een dag gaat dat het droog is, zodat je er optimaal van kunt genieten.