Pagina's

vrijdag 9 juli 2021

Hotel: La Quinta Inn & Suites by Wyndham Dallas Hutchins - Hutchins, Texas

Hotel: La Quinta Inn & Suites by Wyndham Dallas Hutchins
Adres: 1000 Dowdy Ferry Rd, Hutchins, TX 75141, Verenigde Staten

In de maanden voorafgaande aan onze rondreis door Texas ben ik lang op zoek geweest naar hotels om in te verblijven. Ik vond het vooral lastig om een geschikte verblijfsplaats in Dallas te vinden. Veel van de hotels in het centrum van die stad waren erg duur en volgens mij gingen we ook in een periode waarin het erg druk was in de omgeving. Uiteindelijk lukte het me om via de website van Amoma.com het Cambria Downtown Dallas te boeken. Voor 2 nachten in het hotel betaalden we € 284,00 en ik dacht een goede deal te hebben gescoord. Een aantal weken voor vertrek naar Texas kreeg ik echter een mail van Amoma met als onderwerp “Cease trading notification”. In de mail stond beschreven dat de organisatie was gestopt en dat ik contact moest opnemen met het hotel dat ik geboekt had, om te vragen of dat de boeking nog steeds bevestigd was. Naast het hotel in Dallas heb ik ook een hotel in Austin geboekt via Amoma en ik nam met beide hotels contact op om te vragen of dat de boekingen nog steeds stonden. Van beide hotels kreeg ik de bevestiging dat de boeking nog in orde was en ik vertrouwde er op dat het dan wel goed moest gaan komen. Echter bleek alles toch heel anders te zijn op het moment dat we daadwerkelijk in Amerika waren.

Op het moment dat we in Austin arriveerden in ons hotel kwamen we er al snel achter dat de reservering geannuleerd was. Gelukkig waren er daar destijds nog kamers beschikbaar en dus besloten we om nog een boeking te maken en dan maar dubbel te betalen. Een paar dagen later, toen we in Fort Worth waren, zei ik al tegen mijn kameraad dat ik verwachtte dat de boeking in Dallas ook geannuleerd zou zijn. We reden in de ochtend vanuit Fort Worth via Arlington naar de binnenstad van Dallas. Op het moment dat we bij het Cambria Downtown Dallas aankwamen wilden de jongens van de valet-parking onze auto al wegzetten, maar ik zei ze dat het beter was om even te wachten. Ik liep naar de balie om ons in te checken en hetzelfde als een paar dagen eerder bleek ook nu weer het geval. De reservering (die we dus wel al hadden betaald) was geannuleerd en bovendien was er ook geen enkele andere kamer meer vrij in het hotel, dus we konden daar ook geen nieuwe reservering meer maken. Zo goed en vriendelijk als dat we in Austin waren geholpen, zo slecht was de klantvriendelijkheid bij het Cambria hotel in Dallas. We werden aan ons lot overgelaten en er werd verder niks voor ons gedaan. Ik pakte mijn telefoon erbij en ging op zoek naar een alternatief hotel.


Ik had in Fort Worth ook al een paar keer op mijn telefoon gekeken om te zien of dat er nog goeie hotels in het centrum van Dallas te vinden waren, maar tot mijn schrik werd er geen enkel positief resultaat getoond. Ik maakte me toen al zorgen of dat alles wel goed zou gaan komen. Op het moment dat ik in de lobby van het Cambria hotel weer de app van Expedia erbij pakte kreeg ik wederom geen resultaten in beeld. Ik besloot om te gaan zoeken in de wijde omgeving van Dallas en gelukkig kwamen er toen wel enkele resultaten in beeld. Het was nog steeds niet veel, maar gelukkig zouden we wel ergens kunnen gaan slapen. Het beschikbare hotel dat ons het meest aansprak was het  La Quinta Inn & Suites by Wyndham Dallas – Hutchins. Dit hotel bevond zich in de plaats Hutchins, op 13 minuten rijafstand van het Cambria hotel. We zouden dus elke keer de auto moeten pakken om naar Dallas te kunnen gaan, maar er zat helaas weinig anders op. Voor een tweetal nachten in dit 2-sterrenhotel, dat wel met een 4,1 van de 5 werd beoordeeld, moesten we omgerekend € 200,67 betalen. Bij dit bedrag was dan ook een dagelijks ontbijt, parkeren en wifi inbegrepen. Ik boekte het hotel en was blij dat we toch nog een kamer hadden kunnen vinden. Toch vertrok ik met een naar gevoel in mijn buik naar Hutchins.

Onderweg spraken we over Amoma en het Cambria hotel en de slechte manier waarop we behandeld waren. We hadden alles betaald, maar nu moesten we maar zien of dat we het geld terug zouden krijgen en bovendien zouden we dus niet meer in het centrum van Dallas gaan verblijven. Na een klein kwartiertje gereden te hebben arriveerden we bij het La Quinta Inn & Suites. Het hotel bevond zich nabij de snelweg, het was een vrij rustige buurt, maar ik zag wel een aantal fastfoodrestaurants en een benzinestation, dus we zouden niet om gaan komen van de honger. Het gele gebouw met rode daken zag er van de buitenkant netjes en goed onderhouden uit. Het hotel was volgens mij nog niet zo oud. Ik hoopte maar dat onze reservering bij het hotel binnen was gekomen en dat alles bevestigd was. We liepen het gebouw binnen en moesten even wachten bij de receptie, omdat er nog geen medewerker aanwezig was. Ik keek even rond in de lobby en zag dat alles er netjes uitzag. Er stonden een aantal schone en nieuwe fauteuils opgesteld, naast een open haard en flatscreentelevisie, en ik kreeg een goed gevoel over onze gemaakte keuze. Een hotelmedewerker kwam er aan gelopen en heette ons welkom. Gelukkig stond onze reservering reeds in het systeem en we werden ingecheckt.





We kregen de sleutelkaarten van kamer 311 uitgereikt. Op weg naar onze kamer liepen we door een gang met een schoon tapijt en ik zag dat de deuren en muren pas net geschilderd waren. Het geheel zag er netjes en fris uit en dat vond ik fijn. Iets van mijn nare gevoel was inmiddels verdwenen en we moesten er maar het beste van maken. Onze kamer bevond zich op de 3e etage van het gebouw. Op de foto’s, die ik via Expedia gezien had, zagen de kamers er mooi uit en ik was benieuwd of dat dat in werkelijkheid ook het geval zou zijn. Gezien de staat van de rest van het hotel moest het wel goed gaan komen. Ik opende de deur van de kamer en gelukkig werden we niet weer teleurgesteld. De ruimte was ingericht als een standaard Amerikaanse hotelkamer. Aan de rechterzijde van de kamer stonden een tweetal queen-size bedden, die met strak, spierwit beddengoed waren opgemaakt. Tussen de bedden in was een klein nachtkastje neergezet en aan het voeteneind van de bedden stond een ladekast met flatscreentelevisie erop. Naast die ladekast was een bureau met bureaustoel, telefoon en schrijfgerei te vinden. Het tapijt dat op de grond lag was wederom schoon en hetzelfde gold voor de gordijnen. De kamer bevond zich in een uitstekende staat. Ik liep direct ook even door om de badkamer te bekijken. 

Het tapijt van de kamer ging over in witte tegels naar de gang en de badkamer. Aan de zijkant van de  gang hing een spiegel en daarnaast bevond zich de deur die toegang gaf tot de badkamer. In de badkamer stond aan de rechterzijde een grote donkerbruine kast, er lagen handdoeken in evenals een haardroger en nog wat andere spullen. Bovenop de kast bevond zich een granieten wastafel, helaas met maar een enkele wasbak. Op de tastafel stond een koffiezetapparaat met bekers ernaast, tissues en zeepjes. Een grote spiegel was aan de wand gehangen en daar weer naast hing een telefoon. Een schone witte toilet was aan de achterzijde van de ruimte te vinden en daar weer naast bevond zich het ligbad met douche. Het douchegordijn was heel erg netjes en ik kon zien dat het hotel hygiëne hoog in het vaandel had staan. Zelf ben ik helemaal niet zo van het schoonmaken hoor, maar wanneer ik in een hotel ben vind ik het wel fijn om te zien dat alles netjes en schoon is en dat de staat van het hotel en de kamers gewoon goed is. Gelukkig was dat bij het La Quinta Inn & Suites by Wyndham Dallas – Hutchins zeker het geval. Ik snapte wel waarom het hotel zo’n hoog cijfer had gekregen. Voor een 2-sterrenaccommodatie zag het er heel netjes uit.





We pakten onze spullen uit en besloten om daarna weer terug te rijden naar het centrum van Dallas, om daar een aantal activiteiten te doen die we op onze planning hadden staan. In de avond kwamen we terug en zijn toen op zoek gegaan naar een restaurant in de buurt. We hebben er voor gekozen om te gaan eten bij Jack in the Box, daar had ik in het verleden altijd lekker gegeten. Ik zal een andere keer over deze ervaring schrijven. Naast Jack in the Box waren er ook restaurants van Whataburger, Dairy Queen, McDonald’s, Subway en The Grill op loopafstand van het hotel gelegen. Het waren natuurlijk allemaal geen gezonde keuzes die we konden maken, maar daar waren we ook niet voor naar Amerika gekomen. Toen we in de avond terug waren gekeerd in het hotel ben ik eerst lekker gaan douchen. Ik vond het een hele fijne douche, het douchegordijn bleef netjes op de plaats hangen en plakte niet. De zeepjes roken heerlijk en ik vond het erg fijn om na toch best een vermoeiende dag onder de warme straal te staan. Na het douchen zette ik een goeie bak koffie en vervolgens plofte ik lekker op bed, om nog even wat tv te kijken met mijn kameraad en een biertje te drinken, die we in Dallas gekocht hadden. Het bed lag heerlijk en heb er beide nachten ook heerlijk in geslapen. 

Tijdens vrijwel de gehele vakantie zijn we elke ochtend naar een restaurant toe gegaan om er te ontbijten. Gedurende ons verblijf in het La Quinta Inn & Suites was dat dus niet nodig. Het ontbijt stond elke ochtend klaar in het restaurantgedeelte van het hotel, naast de lobby. De standaard producten, zoals roerei, bacon, worstjes, toast en ontbijtgranen waren er elke dag te vinden. Er konden ook zelf wafels gebakken worden, deze wafels hadden de vorm van de staat van Texas en dat vond ik erg leuk om te doen. Bovendien smaakten de wafels ook nog eens erg lekker, met esdoornsiroop eroverheen. De koffie smaakte goed, en mijn favoriete koffiemelk, de Hazelnut Coffee Mate van Nestlé, was aanwezig. Daar werd ik extra vrolijk van. Ik vond het wel leuk en lekker om de dag met een ontbijt in het hotel te beginnen, het was wat afwisselends en bovendien bespaarden we zo ook nog een paar Dollar. Ik heb een goed verblijf gehad in het La Quinta Inn & Suites by Wyndham Dallas Hutchins. De prijs-kwaliteitsverhouding was goed, het enige nadeel was dat het hotel zich niet in het centrum van Dallas bevond, want daar had ik natuurlijk liever verbleven. Gelukkig is het ons na de vakantie nog gelukt om het betaalde bedrag aan Amoma voor de boeking van het Cambria Downtown Dallas via de creditcardmaatschappij terug te krijgen, dus uiteindelijk is het toch nog goed gekomen.