Pagina's

vrijdag 27 augustus 2021

Restaurant: Bombshells Restaurant & Bar - Spring, Texas

Restaurant: Bombshells Restaurant & Bar
Adres: 21005 I-45, Spring, TX 77388, Verenigde Staten


Helaas komt er aan alle leuke dingen een eind, zo ook aan onze rondreis door Texas. In 1,5 week tijd hebben we de steden Houston, San Antonio, Austin, Fort Worth en Dallas bezocht. Het waren 9 geweldige dagen, waarvan jullie het meeste al hier op mijn blog hebben kunnen lezen. Op de laatste dag van de reis ontbeten we in de ochtend in ons hotel in Hutchins, het La Quinta Inn & Suites by Wyndham Dallas Hutchins, en vervolgens pakten we onze laatste spullen nog even in om daarna de rit naar het vliegveld in Houston te gaan maken. We zouden om 16:50 uur, vanaf het George Bush Intercontinental Airport, gaan vliegen naar Amsterdam. Vanaf het hotel naar de luchthaven was het ongeveer 3,5 uur rijden. We besloten om onderweg ergens te stoppen en daar te gaan genieten van onze voorlopig laatste lunch in Amerika. Ik wist toen nog niet dat het echt lang zou duren voordat ik in dat land terug zou keren. Gelukkig maar, want anders had ik al helemaal geen zin gehad om terug naar Nederland te gaan. Voorafgaande aan de reis had ik al gezocht naar restaurants op de route van Dallas naar Houston en op een gegeven moment was ik er over uit dat ik de perfecte afsluiter van de vakantie had gevonden. Er was namelijk een locatie van Bombshells gesitueerd in het stadje Spring en het leek me leuk om daar onze laatste maaltijd van de reis te eten.

Bombshells Restaurant & Bar is een keten van restaurants met een militair luchtvaartthema met schaars gekleed vrouwelijk bedienend personeel en livemuziek. De eerste locatie van Bombshells werd in maart 2013 geopend in Dallas en werd daarna snel een van de meest populaire restaurantbestemmingen in de omgeving. Op dit moment zijn er vestigingen van de keten te vinden in Dallas, Austin, Pearland, Tomball, Katy, Houston en Spring (waar ik dus naartoe ben geweest). Het aantal restaurants is groeiende, echter bevinden zij zich op dit moment nog wel allemaal in Texas. Het is onderdeel van RCI Hospitality Holdings, het bedrijf dat in 1983 door Robert Watters werd opgericht in Houston, Texas en in 1998 fuseerde met Taurus Inc. van Eric Langan. In het verleden is Bombshells door het tijdschrift Restaurant Business benoemd op de “The Future 50”-lijst van snelst groeiende concepten, echter is er vanwege allerlei verschillende oorzaken wat stagnatie in de groei opgetreden. Elk restaurant van Bombshells staat bekend om het heerlijke Amerikaanse eten, de goede sfeer, live entertainment met DJ’s op een goede locatie met gratis parkeergelegenheid. Het zijn stuk voor stuk Amerikaanse sportbars, waarbij er met een hapje en een drankje kan worden genoten van allerlei verschillende sportwedstrijden op een groot aantal televisieschermen. 

Stedentrips





Het Bombshells Restaurant & Bar in Spring bevond zich op zo’n 3 uur rijden vanaf ons hotel in Hutchins. We vertrokken om 8:00 uur en gingen op weg naar het restaurant. Gelukkig ging alles voorspoedig en ondervonden we geen enkel probleem, waardoor we zo rond 11:00 uur op onze plaats van bestemming aan waren gekomen. Het restaurant was pas net geopend, op het moment dat wij er arriveerden. Ik nam eerst wat foto’s van de buitenkant van de zaak en ik zag dat het echt een groot gebouw was waarin Bombshells zich bevond. Ondanks dat het nog redelijk vroeg was op de dag deed de zon al goed zijn werk en was het lekker warm buiten. We besloten daarom dan ook om langs het buitenterras te lopen en lekker binnen in de airco te gaan zitten. We werden door de hostess welkom geheten in het grote pand en volgens mij waren wij die dag de eerste gasten. Alle tafels waren namelijk nog leeg, dat had ik nog nooit meegemaakt, maar vond het wel een keer grappig. Ik keek mijn ogen uit, het was een soort grote man-cave met tientallen televisieschermen aan de wanden, hoge houten tafels met barkrukken en half ronde leren booths aan de zijkanten. We besloten om aan een van de luxe booths plaats te nemen, die zagen er namelijk wel erg comfortabel uit.

We kregen de menukaarten al snel uitgereikt en onze serveerster vroeg aan ons wat we wilden drinken. Mijn kameraad en tevens bestuurder van de huurauto had onderweg al veel water en fris gedronken, dus hij hoefde nog even niks. Ik keek in de drankenkaart, maar zag helaas geen speciale biertjes staan die ik nog nooit gedronken had. Aan de serveerster vroeg ik nog of dat er misschien wat buiten de kaart geschonken werd, maar dat was helaas niet het geval. Ik koos dan maar voor een Coors Light, dat was denk ik een vlaag van verstandsverbijstering, want ik zou op dit moment echt niet weten waarom ik dat deed. De serveerster ging op weg om het flesje Coors Light te halen en in de tussentijd keken wij in de menukaart en gingen op zoek naar iets lekkers om tijdens deze laatste maaltijd van de reis te eten. Er stonden veel lekkere items op het menu, maar omdat we na deze vroege lunch snel naar het vliegveld toe gingen en nog een lange reis voor de boeg hadden besloot ik om een niet al te zwaar op de maag liggend gerecht uit te kiezen. We bladerden door de menukaart heen en stopten bij het gedeelte met de titel “Off to the Mess Hall”, op die bladzijde stonden een aantal verschillende sandwiches en wraps beschreven en het leek ons het beste om van die lijst iets lekkers uit te gaan kiezen.   






Mijn maat had trek in een sandwich, op het moment dat het drankje was gebracht en de bestelling werd opgenomen bestelde hij dan ook de Officers Club Sandwich. Deze sandwich bestond uit een drietal opgestapelde boterhammen met ham, kalkoen, bacon, Zwitserse kaas, Amerikaanse kaas, sla, tomaat en mayonaise ertussen. Het zou geserveerd gaan worden met een bakje friet en een augurk. Zelf had ik zin in een wrap en alleen al voor de naam besloot ik om voor de Bettie Boop Wrap te kiezen. Het was een flinke wrap gevuld met gegrilde blokjes kip, gesneden sla, tomaat, “Pepper Jack”-kaas, avocado en ranch, ook geserveerd met een bakje met frietjes. Er kwamen inmiddels al wat meer gasten binnen, maar uiteindelijk bleef het restaurant wel voor het grootste gedeelte leeg. Het leukste zou zijn geweest om er in de avond naartoe te gaan, omdat de sfeer dan heel anders zou zijn geweest, maar dit was onze enige kans om naar Bombshells toe te gaan en zo konden we toch wat van het restaurant zien en het een keer ervaren. We spraken met elkaar over de vakantie en wat we allemaal hadden gezien en gedaan. Het was weer een geweldige reis geweest die ik niet snel meer zal gaan vergeten. In een korte tijd hadden we ontzettend veel gezien en gedaan en de staat Texas heeft veel indruk op me weten te maken. 

In de tussentijd werden onze sandwich en wrap geserveerd. Het waren 2 aardige porties, maar gelukkig niet abnormaal groot. Het zag er allemaal goed uit en snel nam ik de eerste hap. De Bettie Boop Wrap was erg lekker! Ik stopte er een paar frietjes bij in om er nog wat extra crunch bij te krijgen. Dat was een goed idee, al zeg ik het zelf, want dat maakte het geheel nog wat lekkerder. Mijn kameraad was van zijn sandwich aan het genieten, of nou ja genieten, volgens mij had hij erg veel trek en in recordtempo at hij zijn hele bord leeg. Ik at nog even rustig door, zoveel sla en tomaat had ik tijdens de rest van de vakantie niet gegeten. Ik merkte dat mijn kleding alweer wat strakker zat dan voorafgaande aan de reis, maar daar heb ik altijd last van. Niks aan te doen, in Amerika wil ik gewoon van al het lekkers kunnen genieten. Nadat ook ik mijn bord leeg had en alle frietjes had opgegeten kregen we de rekening uitgereikt. Het bedrag kwam uit op $ 29,12, zoveel hadden we gelukkig nog wel in onze pot zitten. De serveerster had ons goed en vriendelijk geholpen en dus kreeg zij ook nog een leuke fooi mee. Daarna verlieten we het leuke Bombshells Restaurant & Bar en gingen op weg naar het vliegveld. De vakantie zat er zo goed als op, ik vond het jammer, maar het was weer een geweldige ervaring!