Pagina's

vrijdag 22 januari 2021

Restaurant: Sammy's Woodfired Pizza & Grill - Los Angeles, Californië

Restaurant: Sammy's Woodfired Pizza & Grill
Adres: Terminal 4, 400 World Way, Los Angeles, CA 90045, Verenigde Staten


Helaas komt elke vakantie ook weer ten einde. Vaak heb ik het gevoel dat de eerste dagen van de reis altijd vrij langzaam gaan, maar naarmate je meer bij het einde van het verblijf in Amerika aankomt lijkt de tijd te versnellen. De ruime 2 weken die ik heb gespendeerd in Nevada en Californië vlogen voorbij en zo kwamen we op het moment aan dat we vanuit ons hotel in Anaheim, het Best Western Plus Stovall’s Inn, op weg moesten gaan naar de Internationale luchthaven van Los Angeles (LAX). Onze vlucht vanaf Los Angeles naar Dallas-Fort Worth (DFW) zou om 10:31 uur gaan vertrekken en we wilden een paar uur voor vertrek op het vliegveld arriveren. We moesten namelijk ook onze huurauto nog afleveren en we wilden ook niet het risico nemen dat we lang in de file zouden moeten staan, waardoor we de vlucht zouden missen. We vertrokken daarom iets na 6:00 uur in de ochtend vanuit Anaheim. Gelukkig ging alles, inclusief de controles op LAX, voorspoedig, waardoor we een paar uur de tijd hadden op het vliegveld om te ontbijten. We wisten nog niet waar we zouden gaan eten, maar keken rond of dat we iets interessants tegenkwamen.

Onze vlucht vertrok vanuit Terminal 4, het liefste wilde ik bij een keten gaan ontbijten waar ik nog nooit eerder naartoe was geweest. We wandelden even rond en kwamen langs een 8 oz. Burger Bar, Homeboy Cafe en Sammy’s Woodfired Pizza. Op het moment dat we langs de vestiging van Sammy’s Woodfired Pizza & Grill liepen besloten we om het restaurant binnen te gaan. We hadden allemaal veel trek gekregen van onze activiteiten in de ochtend en hadden zin in een lekker ontbijt. Sammy’s Pizza & Grill is een keten van restaurants, welke gevestigd zijn in Nevada en Californië. De eerste vestiging van Sammy’s werd in 1989 geopend in La Jolla, een wijk in San Diego, Californië. Het was destijds het eerste restaurantconcept welke de houtoven aan zijn gasten introduceerde. Op dit moment zijn er meer dan een tiental restaurants van de keten te vinden in de eerder genoemde Staten. De eigenaar en ontwikkelaar van de keten is Sami Ladeki, hij heeft in de jaren ’90 van de voorgaande eeuw ook een tweetal vestigingen van Sammy’s in Tokio geopend. De vestiging van Sammy’s Woodfired Pizza in LAX is geopend sinds het jaar 2012, en is populair bij reizigers die vanaf Terminal 4 van het vliegveld vertrekken.

FOX Rondreizen Verenigde Staten 




We werden welkom geheten en liepen naar een tafel in de hoek van het restaurant. Nou ja eigenlijk was het meer een soort bar, want we zaten samen met z’n vieren naast elkaar en keken tegen de muur aan. Dat maakte ons niks uit, als we maar iets lekkers konden gaan eten. Het was druk in de zaak, er zouden veel vluchten gaan vertrekken en dat was ook wel te zien aan het aantal bezette tafeltjes. In het midden van de ruimte bevond zich de keuken en de grill, daaromheen zaten wat mensen op krukken aan een echte bar, en daar weer omheen waren alle tafels en booths gepositioneerd. De serveerster kwam met de menukaarten aangelopen en vroeg meteen wat we wilden drinken. We bestelden tweemaal een beker melk, een hete thee en een Angel City IPA. Natuurlijk wisten we nog  niet wat we wilden gaan eten en daarom pakten we de menukaarten erbij. De serveerster ging op weg om onze drankjes te halen en zou even later weer terugkomen om te vragen of dat we een keuze hadden kunnen maken. Ik vond het lastig, het was onze een-na-laatste (op dat moment dacht ik nog laatste) maaltijd van die reis in Amerika en dus wilde ik het met iets lekkers gaan afsluiten. 

Er stonden pannenkoeken, burrito’s, pizza’s en Amerikaanse ontbijtgerechten met toast, ei en bacon op het ontbijtmenu. Ik wilde een keer gek doen en besloot om voor een Breakfast Burrito te gaan kiezen. Dit was een grote burrito gevuld met ei, aardappel, worst en peperkaas, geserveerd met salsasaus en een bakje fruit. Ik koos er natuurlijk voor vanwege het bakje fruit… De rest was nog aan het twijfelen over datgene wat ze zouden bestellen. In eerste instantie zouden er twee voor pannenkoeken gaan, maar uiteindelijk werden er toch hele andere gerechten gekozen. Toen de serveerster opnieuw bij ons arriveerde waren we er klaar voor om onze bestelling op te laten nemen. Er werd tweemaal gekozen voor een 2 Eggs Any Style American Breakfast, een gerecht bestaande uit gebakken aardappelpartjes, toast, ei (naar keuze geprepareerd) en een keuze tussen bacon of een worstje. Beide gerechten werden met roerei en bacon besteld. Tevens werd er ook nog de keuze gemaakt voor een pizza belegd met cheddar kaas, worst, roerei, ui, groene en rode paprika. Dat leek mij ook een uitstekende keuze voor het ontbijt, maar zelf had ik dus al voor de burrito gekozen.





Het duurde wel even voordat we alle gerechten geserveerd kregen. Gelukkig hadden we tijd genoeg en duurde het nog een paar uurtjes voordat we moesten boarden. We spraken over de vakantie en dat we het jammer vonden dat het bijna voorbij was. We hoopten om allemaal nog eens terug te gaan keren in Amerika. Dat doe ik altijd, na elke reis, want ik kan er maar geen genoeg van krijgen. In de tussentijd werden de borden met de ontbijtgerechten voor onze neuzen gezet. Mijn burrito was in 2 helften gesneden en lag op een bord met een klein plastic bakje salsasaus en een schaaltje waarin een paar aardbeien, druiven, een stukje ananas en een partje sinaasappel lagen. Voor het ontbijt was deze portie groot genoeg. De borden met het Amerikaanse ontbijt zagen er goed uit, de plakken bacon en aardappelblokjes waren mooi van kleur en krokant gebakken, en bovendien lag er een flinke berg roerei op beide borden. Er waren bakjes jam, boter en chili bij geserveerd. De pizza leek me ook erg lekker, het had een dunne bodem en luchtige krokante korst. Het was al in stukken gesneden, dus de slices hoefden alleen maar een voor een opgegeten te worden. We begonnen allemaal te eten en zeiden tegen elkaar dat alles goed smaakte.

De burrito was erg lekker, bij elke hap deed ik een klein beetje salsasaus in de tortilla, waardoor het wat meer pit kreeg. Het was een keer een andere samenstelling van de verschillende ontbijtgerechten bij elkaar en ik vond het heerlijk. Door alles bij elkaar op te rollen was elke hap eigenlijk een combinatie van smaken. Het biertje dat ik erbij had besteld paste er goed bij en ik was tevreden. We waren met z’n allen lekker aan het ontbijten op het moment dat de rekening voor onze neus werd gelegd. Ik nam eerst nog een paar happen, voordat ik naar het bedrag keek. Toen ik de bon oppakte en las verbaasde ik me wel een beetje. We moesten namelijk in het totaal een bedrag van $ 108,97 betalen, dat vond ik vrij veel. Ik zag dat er al 18% fooi ($ 15,38) bij opgeteld was en dat ik dat dus niet nog zelf erbij uit hoefde te rekenen. Ondanks dat was het toch een hoog bedrag voor het ontbijt, maar dat kwam natuurlijk ook doordat we op het vliegveld aten. Nadat we alles op hadden betaalde ik de rekening en we verlieten het restaurant om vervolgens te kijken waar onze gate zich bevond. Ik vond het ontbijt bij Sammy’s Woodfired Pizza lekker, maar toch ook wel aan de dure kant.