Pagina's

zaterdag 2 januari 2021

Restaurant: Coco's Bakery Restaurant - Anaheim, Californië

Restaurant: Coco's Bakery Restaurant
Adres: 1100 W Katella Ave, Anaheim, CA 92802, Verenigde Staten


Het was eigenlijk de bedoeling om tijdens onze eerste avond in Los Angeles/Anaheim te gaan eten bij een van de vestigingen van de keten Original Tommy’s Hamburgers. Het drukke verkeer en de vele files op de weg gooiden echter roet in het eten. Het lukte ons niet om de volledige planning te doen, en we wilden ook niet al te laat bij ons hotel in Anaheim aankomen, omdat we ook al de hele dag op pad waren. We besloten dan ook om te gaan dineren in de buurt van het hotel, het Best Western Plus Stovall’s Inn, waarin we zouden gaan verblijven. Er waren daar immers ook voldoende eetgelegenheden in de omgeving te vinden, alleen helaas geen Original Tommy’s, dus blijft die keten voorlopig nog op mijn wensenlijstje staan. Nadat we bij het hotel aan waren gekomen hebben we eerst nog even in het zwembad gelegen en vervolgens ben ik op weg gegaan naar Downtown Disney om tickets voor Disneyland op te halen. Toen ik terugkwam bij het hotel zijn we direct daarna naar het dichtstbijzijnde restaurant toe gelopen, dit was het Coco’s Bakery Restaurant op de hoek van de straat. Iedereen had al behoorlijk veel trek gekregen en we hadden ook geen zin om iets anders te zoeken.

Coco’s Bakery Restaurant is een Amerikaanse restaurantketen welke voornamelijk in het westen van het land opereert. Er zijn zo’n 40 vestigingen van het restaurant te vinden in de staten Californië, Arizona en Nevada. De keten begon in 1948 als een winkeltje met de naam The Snack Shop, aan de Pacific Coast Highway in Corona del Mar, Californië, waar vanuit snacks werden verkocht. Dit winkeltje werd gekocht door een personeelslid, wie er destijds pas 2 weken werkte, en hij breidde The Snack Shop vervolgens in een paar jaar tijd met veel nieuwe vestigingen van de keten uit. In 1960 werd er tevens een Reuben's, in Newport Beach, aan de keten toegevoegd. Vervolgens werden alle restaurants van The Snack Shop in 1965 omgevormd tot Coco’s Bakery Restaurants. Al deze zaken zijn vooral bekend vanwege de taarten welke er worden gebakken en verkocht. Het bedrijf heeft goede tijden gekend, maar tijdens de crisis moest er afscheid worden genomen van 145 locaties. Door de jaren heen is het totale concept dan ook een aantal keer van eigenaar gewisseld en op dit moment maakt het onderdeel uit van Shari's Cafe & Pies.

 




Het was de tweede keer dat we tijdens die vakantie naar een van vestiging van Coco’s zijn gegaan. De eerste keer ontbeten we er nog in Laughlin. Destijds had ik een coupon bij me voor een gratis stuk taart, maar omdat het bezoek in Anaheim dus niet gepland was moesten we het dit keer zonder gratis taart gaan doen. We staken de straat over en arriveerden bij het restaurant. Grote gele letters hingen boven de entree van het gebouw en ik was benieuwd naar het menu dat aangeboden zou gaan worden. Het was namelijk de eerste keer dat ik Coco’s Bakery Restaurant voor het diner bezocht. Na even kort te zijn welkom geheten, liepen we door het vrijwel lege restaurant naar onze tafel. We kwamen lans een vitrine waarin een aantal verschillende taarten waren opgesteld en ik kreeg direct een lekkere trek. Ik vond het interieur en de setting van het restaurant heel erg op die van Denny’s lijken. Het enige verschil was het andere logo op de fles ketchup en de andere spullen die op tafel stonden. Ook toen we de menukaarten uitgereikt kregen zag ik weer veel gelijkenissen met de kaart van Denny’s. Het was een langwerpig boekwerk, waarin alle dinergerechten op de laatste paar pagina’s werden getoond.

Ik wist eigenlijk nog niet waar ik zin in had en dus moest ik het menu eerst even goed bestuderen. Er werd gevraagd wat we wilden drinken. Er werd driemaal voor een Pepsi Cola gekozen en zelf ging ik voor het Mexicaanse biertje Modelo. Dat biertje kende ik al, maar er stonden geen bieren op het menu welke ik nog nooit gedronken had. We gaven aan dat we nog even moesten nadenken over wat we nog meer zouden gaan bestellen. De serveerster liep vervolgens weg om onze drankjes te gaan halen. Omdat het dus zo rustig was in de zaak duurde het ook niet lang voordat het drinken op tafel stond. Inmiddels hadden de jongens al wel besloten wat ze wilden eten, namelijk een klassieke hamburger met friet en een pizzaatje met friet (dat vond ik een vrij vreemde combinatie, maar ik hoefde het zelf toch niet op te eten). Er werd daarnaast ook nog voor de Lemon Pepper Salmon gekozen, dat was een gerecht bestaande uit een gegrilde zalmfilet welke gekruid zou gaan worden met een speciale citroen-peper, geserveerd met gegrilde groenten, een gepofte aardappel met zure room en gesneden lente-ui, citroen en een bakje Pico de Gallo. Zelf lust ik dat niet, ik ging dan ook liever voor vlees.




Een afbeelding op het menu van een gerecht dat ik er erg lekker uit vond zien was het plaatje van de “Hand-Carved Top Sirloin Steak”, ik besloot dan ook om daar voor te gaan kiezen. Het gerecht zou gaan bestaan uit een in stukjes gesneden entrecote, samen met gebakken champignons en gekarameliseerde uien, geserveerd op een geroosterd stuk knoflook-kaasbrood. Het bord zou daarbij tevens opgediend gaan worden met een gepofte aardappel met een bol zure room en gekookte groenten. Ik had nog niet veel groenten op tijdens de reis, dus misschien zou het wel een keertje goed voor me zijn. Het was ook wel echt een gerecht wat ik anders niet zo snel zou bestellen, maar de afbeelding op de menukaart overtuigde me. Nadat de bestelling was opgenomen spraken we met elkaar over de dag en over de vakantie. We hadden al veel dingen gezien en meegemaakt en de volgende dag stond een bezoek aan Universal Studios Hollywood op het programma, waar iedereen ook veel zin in had. Ik had de verwachting dat het niet lang zou duren voordat onze bestelling op tafel stond, omdat het dus zo rustig was in de zaak, maar uiteindelijk viel het nog wel mee en hadden we genoeg tijd om even rustig met elkaar te kletsen.

Op een gegeven moment kwam de serveerster met de door ons bestelde gerechten aangelopen. Mijn blik viel als eerst op het bord met het pizzaatje en de friet. Het was een van de gerechten van het kindermenu, maar voor Amerikaanse begrippen was het echt heel erg klein. Gelukkig zaten er wel nog best wat frietjes bij en wanneer hij later nog trek zou hebben dan moest hij maar gewoon nog wat bijbestellen. Het bord met de hamburger daarentegen (welke ook van het kindermenu was besteld) was daarentegen wel flink gevuld, het leek meer op een portie voor volwassenen en er werd enthousiast op gereageerd. Het bord met de zalm zag er ook goed uit, de vis en de groenten waren gegrild en de gepofte aardappel was best flink. Hetzelfde gold voor mijn gepofte aardappel met zure room, volgens mij was die zelfs nog wel wat groter. De gekookte groenten bestonden uit worteltjes, bloemkool en broccoli, niet gelijk mijn favorieten, maar ik besloot ze wel (in combinatie met het vlees) op te eten. Ik vond het apart dat het vlees, samen met de champignons en gebakken uien, op een geroosterd broodje was geserveerd, want zo had ik een steak nog niet veel vaker gegeten. 




De bol zure room was vanwege de hitte van de gepofte aardappel aan het smelten en dat zorgde er voor dat er een hele lekkere smaak vrij kwam. De groenten deed ik ook door de gesmolten zure room en smaakten toen nog beter. Ik vond het geroosterde broodje in eerste instantie wat teveel van het goede en besloot om eerst de rest van datgene wat op het bord lag op te eten. Het was lang geleden dat ik een gepofte aardappel gegeten had, maar in combinatie met de rest van het gerecht was het erg lekker. Overdag had ik al best veel gegeten en daarom deed ik rustig aan. De rest had dat ook, het pizzaatje met de friet bleek uiteindelijk toch wel genoeg te zijn. Van het bord met de hamburger bleven nog wat frietjes over en die werden uiteindelijk nog met moeite door de rest van de tafel opgegeten. Bij mij bleef in eerste instantie nog een stuk van het knoflookbrood over, maar omdat we nog enige tijd aan tafel zaten en aan het kletsen waren at ik het toch langzaamaan helemaal op. Ik vond het een erg lekker gerecht, het was iets anders dan anders, maar wel een lekkere afwisseling. De zalm bleek wat aan de droge kant te zijn, dat was wel jammer, waarschijnlijk had het stuk vis iets te lang op de gril gelegen.

Op een bepaald ogenblik waren we allemaal uitgegeten en onze borden werden afgeruimd. Er werd gevraagd of dat we nog iets anders wilden bestellen, bijvoorbeeld een stuk taart, en ik vond het lastig om nee te zeggen. Mijn maag zat echter zo vol dat het beter was om niks meer te nemen en de rest van de tafel zei ook dat ze niks meer hoefden. Aan de ene kant wel jammer natuurlijk, maar ik had ook geen zin om me te overeten en we hadden ook al eerder tijdens de reis een stuk taart van Coco’s Bakery Restaurant gegeten. De rekening werd op tafel gelegd en ik keek naar het totaalbedrag. We hoefden slechts $ 41,34 te betalen, inclusief taks, dus net $ 10 per persoon. Ik dacht eerst dat het bedrag niet klopte, maar later zag ik dat de beide kindermenu’s helemaal gratis waren. Waarom dat het geval was weet ik niet, ik heb ook nergens een aanbieding zien staan, maar ik vond het natuurlijk wel grandioos. Het was een mooie besparing en er bleef nu meer budget over om de volgende dag bij Universal Studios op te gaan maken. Ik betaalde het bedrag, inclusief een leuke fooi, en vervolgens liepen we terug naar het hotel om daarna op bed te ploffen en met z’n allen al snel in slaap te vallen.