Pagina's

zaterdag 22 juni 2019

Activiteit: Morning San Diego Scenic Tour - San Diego, Californië

Activiteit: Morning San Diego Scenic Tour
Adres: San Diego, Californië, Verenigde Staten

Over een paar maanden ga ik weer naar San Diego, ik kijk erg uit naar de reis en hoop er wat dingen te gaan doen waar ik tijdens mijn eerste verblijf in die stad in het zuiden van Californië niet aan toe ben gekomen. Voorafgaande aan mijn eerste reis naar San Diego wist ik eigenlijk nog niet zoveel van de stad af. Ik wilde er vooral naartoe gaan vanwege SeaWorld San Diego en de San Diego Zoo. Alle andere activiteiten en bezienswaardigheden van de stad zocht ik via internet op. Er werd door een aantal mensen aangeraden om als kennismaking met de stad een tour door San Diego te doen. Dat leek mij destijds ook een goed idee en dus ging ik op zoek naar een aanbieder van zo’n desbetreffende rondleiding. Ik kwam uit op de website van het bedrijf San Diego Scenic Tours en zag dat er een ochtendtour werd aangeboden welke mij erg interessant leek. Ik boekte daarom de Morning San Diego Tour voor gelijk de eerste hele dag tijdens ons verblijf in America’s Finest City.

De tour kon ik niet rechtstreeks via de website van het bedrijf reserveren, maar ik moest een aparte mail sturen. Ik kon ze eventueel ook bellen, maar daar had ik geen zin in, want via de e-mail zou ik tenminste alles zwart op wit gaan ontvangen. Enkele dagen na mijn reserveringsmail ontving ik een bevestiging met daarbij ook de melding dat we het saldo contant en het liefst gepast bij de chauffeur van de tour af moesten gaan rekenen. In het totaal moesten we een bedrag van $ 68,00 betalen en de avond voorafgaande aan de tour nog even de bevestiging doorbellen. Dat doorbellen bleek trouwens nog lastig, omdat we pas laat in de avond in het hotel (Holiday Inn San Diego on the Bay, inmiddels Wyndham San Diego Bayside geworden) in San Diego arriveerden en we toen eigenlijk al te laat waren met het bevestigen. We konden die avond niemand van San Diego Scenic Tours meer bereiken en hoopten maar dat de bus de volgende ochtend ons wel op zou komen halen.




Gelukkig werden we de daaropvolgende dag wel netjes op tijd (8:10 uur) opgehaald voor het hotel. De zijkant van de bus waarin we plaatsnamen was beschreven met de naam van de touroperator en daardoor duidelijk herkenbaar. Na het verschuldigde bedrag afgerekend te hebben gingen we de bus in en vervolgens reden we eerst nog langs een aantal andere hotels om nog meer mensen op te halen. Toen de groep compleet was gingen we op weg naar de eerste stop van de ochtend. We reden over de grote Coronado Bridge naar het strand van Coronado en het Hotel del Coronado. Dit was een prachtig logement waar ik al eerder over schreef. Op het strand zag ik voor de eerste keer een houten strandwachthuisje, zoals ik die van televisie van Baywatch kende, en ik vond het geweldig om te zien. Na een kleine 45 minuten in Coronado te hebben rondgelopen werden we verzocht om weer terug naar de bus te keren, want we gingen op weg naar het volgende onderdeel  van de tour.

De weg vervolgde zich wederom over de Coronado Bridge en er werd verteld over de binnenstad van San Diego en de grote gebouwen welke we zagen. De bus reed door een klein gedeelte van Balboa Park en na een kwartiertje onderweg te zijn geweest zagen we de houten gebouwtjes in Old Town. Dit leek net een oud cowboystadje, waar ik later die reis nog eens naartoe terug ben geweest. We bleven doorrijden en na wederom een kwartier gereden te hebben arriveerden we bij de volgende stop. We waren in het kustdorpje La Jolla aangekomen en kregen daar ook nu wat vrije tijd om de buurt te verkennen. In La Jolla zag ik voor een van de eerste keren (ik had ze ook in San Francisco al gezien) zeehonden in het wild. Ik weet dat ze ook in Nederland te zien zijn, maar tot op heden heb ik die ervaring nog niet mee mogen maken. Tientallen zeehonden lagen bij elkaar op Seal Rock van het zonnetje te genieten. Ik keek mijn ogen uit en voelde me echt in Californië op dat moment.





Het dorpje La Jolla met haar kustlijn, rotsen en inhammen was prachtig, er hing een heerlijke relaxte sfeer en dat vond ik fijn om mee te maken. Het was lekker warm, ik rook de geur van de zee en het voelde echt als vakantie. Ik vond het een leuke tour, had al veel van de stad en omliggende buurten gezien en wist ook al waar ik later nog eens naartoe terug wilde gaan keren. Nadat onze tijd in La Jolla verstreken was nam iedereen weer plaats in de bus en vervolgens reden we via Mission Bay Park en de bruisende wijk Gaslamp Quarter naar Seaport Village, waar we 1 uur de tijd kregen om rond te kijken en wat te eten en drinken. De rit van La Jolla naar Seaport Village duurde een kleine 25 minuten, tussendoor werd er nog steeds van alles over San Diego en haar wijken verteld en ik vond het erg interessant om alles te horen. In Seaport Village hebben we een tijdje gewinkeld, een ijsje gegeten  en vervolgens ook nog wat gedronken bij Harbor House.

De laatste stop van de ochtend maakten we bij de USS Midway, het vliegdekschip welke inmiddels als museum is te bezoeken. Entree tot dit schip was niet inbegrepen, maar ik had er zelf via internet wel al tickets voor gekocht om het te bezoeken. We werden vrij gelaten om het museum te bezichtigen en dat hebben we dan ook gedaan. De tour was daarbij ten einde gekomen. We moesten op eigen gelegenheid terug naar ons hotel gaan, maar gelukkig was dat slechts een wandeling van 7 minuten, dus dat maakte niks uit. In het totaal duurde de tour een kleine 4 uur, het was een leuke ochtend geweest waarin we een goeie en interessante kennismaking met de stad San Diego en de omliggende dorpen hebben gekregen. Ik vond het fijn om door middel van de tour een beetje wegwijs in de stad te zijn gemaakt, het heeft me wat oriëntatiepunten gebracht welke later tijdens de reis nog goed van pas bleken te komen bij het bepalen wat we verder nog allemaal wilden gaan doen.