Pagina's

donderdag 14 augustus 2014

Amerikaans restaurant in het buitenland: TGI Fridays – Madrid, Spanje

Amerikaans restaurant in het buitenland: TGI Fridays
Adres: Calle Gran Vía, 76, 28013 Madrid, Spanje



Naast onze reizen naar Amerika maken we ook geregeld reisjes naar grote en bekende steden in Europa. Voorafgaand aan deze reisjes zoek ik altijd de restaurants uit waar we kunnen gaan eten en dan kijk ik het eerste naar Amerikaanse restaurants, omdat het bloed toch gaat waar het eigenlijk niet gaan kan.

Ik werd bij mijn zoektocht naar Amerikaanse restaurants in Madrid echt zeer positief verrast. Heel veel bekende Amerikaanse ketens bevonden zich namelijk in de hoofdstad van Spanje. Een van deze ketenrestaurants was TGI Fridays, met maarliefst 12 restaurantlocaties in en rond de binnenstad van Madrid. Dit vond ik heel erg opmerkelijk en had het zeker niet verwacht. Ik was hierdoor wel echt in mijn nopjes met de keuze voor deze stad en had mijn planning wat betreft de te bezoeken restaurants ook zo rond.

Nabij ons hotel, het Hotel Atlantico Madrid (zeker de moeite waard!) op de hoofdstraat van Madrid, de Gran Via, bevond zich een van de TGI Fridays restaurants. Het was voor ons een kleine 10 minuten lopen naar Friday's Gran Vía, Calle Gran Vía, 76, 28013 Madrid. Vanaf een afstand zag ik de bekende borden van het restaurant al hangen en ik kreeg gelijk een lach op m’n gezicht. Het voelde erg goed om naar een van mijn favoriete Amerikaanse restaurants in Spanje te gaan.





Bij binnenkomst werden we, net als in Amerika, naar onze tafel gebracht en we werden door een ander meisje geholpen. Het bleek net happy hour te zijn en dat betekende 2 cocktails voor de prijs van 1, dit klonk ons erg goed in onze oren en we besloten dan ook om eerst een lekkere cocktail te bestellen. Mijn vriendin bestelde een Ultimate Mojito Classic en ikzelf de Ultimate Hawaiian Volcano. De drankjes waren erg lekker en ze smaakten naar meer!

De inrichting van het restaurant was erg Amerikaans, de wanden hingen vol met platenhoezen van bekende Amerikaanse artiesten, sportshirts, zoals bijvoorbeeld een basketbalshirt van de Chicago Bulls, schilderingen van het Vrijheidsbeeld en bekende Amerikaanse teksten. Ook kwamen de kleuren wit en rood overal terug, waardoor er een echte TGI Fridays sfeer hing in het restaurant.

Na onze eerste cocktail besloten we om er nog een te bestellen en het was ook tijd voor het hoofdgerecht. De kaarten werden gebracht en ik hoopte dat de beroemde Jack Daniel’s gerechten op de kaart zouden staan. Gelukkig werd ik niet teleurgesteld en stonden de Jack Daniel’s Glazed Ribs op het menu. Ik hoefde dus niet lang na te denken en bestelde dit gerecht. Mijn vriendin bestelde de Chicken Fingers BBQ, oftewel kipvingers met barbecuesaus.




Kort nadat onze bestelling was opgenomen werden de gerechten geserveerd, het zag er allemaal erg goed uit en het waren behoorlijke porties. De frietjes waren lekker knapperig gebakken en niet zo slap als andere friet uit Spanje. Het vlees van mijn spareribs viel zo van de botten en was erg mals gebakken, de smaak was heerlijk en de bijbehorende Jack Daniel’s saus was ook weer heel erg lekker. De kipvingers waren volgens mijn vriendin ook erg lekker en het heeft haar heel goed gesmaakt.

Zoals altijd bij TGI Fridays stonden er hele lekkere desserts op het menu. We bestelden samen de Double Chocolate Fudge Brownie om met elkaar te delen en hebben ook hier erg van genoten. Het was heel gezellig en het leek echt even alsof we in Amerika zaten.



Ik vroeg naar de rekening en liet mijn TGI Fridays Give Me More Stripes Rewards Card zien, de spaarkaart die ik in Amerika altijd gebruikte om punten te sparen voor gratis gerechten. Onze serveerster kende de kaart niet en haalde de manager erbij. Helaas kon ik deze kaart toen niet gebruiken, waardoor er ook geen punten werden gespaard. Wanneer ik nu op de website van TGI Fridays Spanje kijk dan zie ik dat er inmiddels wel een Give Me More Fridays Vip Club is, dus misschien heb ik ze met mijn kaart wel op ideeën gebracht.

Het dineren bij TGI Fridays in Madrid was heel erg geslaagd. Ik vond het leuk om bij een van mijn favoriete Amerikaanse restaurants in het buitenland te eten en het restaurant had echt de sfeer van Amerika. De cocktails smaakten goed en waren, omdat het happy hour was, niet duur. We hebben er erg lekker gegeten in een hele fijne sfeer. Voor ons geen paella maar liever TGI Fridays in Madrid!