Pagina's

donderdag 15 mei 2014

Activiteit: Sealife Aquarium – Carlsbad, Californië

Activiteit: Sealife Aquarium
Adres: 1 Legoland Dr, Carlsbad, CA 92008, Verenigde Staten



In Carlsbad vlak voor de ingang van het Legoland Resort is het Sealife Aquarium Carlsbad gevestigd. Sealife kende ik wel al van Scheveningen en Oberhausen, maar in Amerika was ik nog nooit eerder naar een Sealife geweest. Ik vroeg mezelf af of dat Sealife in Carlsbad hetzelfde opgezet zou zijn als in Europa of dat het toch heel anders zou zijn.

Voor een geringe meerprijs konden we bij onze Legoland tickets entreebewijzen voor Sealife kopen en dat hebben we dan ook gedaan. Wanneer ik nu online kijk dan zie ik prijzen staan van $ 16,00 voor volwassenen en $ 12,00 voor kinderen, dus de entree is sowieso niet echt duur.



We hadden er al een dag Legoland en Legoland Waterpark op zitten, waar ik een andere keer over vertel, en hadden toen nog een paar uurtjes over om naar Sealife te gaan. Het gebouw ziet er vanaf de buitenkant best groot uit en dachten wel zo’n 2 uur nodig te hebben. Sealife heeft 2 ingangen, namelijk een aan de straatkant, buiten Legoland en een vanuit het Legoland Park. Je hoeft dus niet per se in Legoland te zijn om de entree tot Sealife te kunnen krijgen. De entree vanuit het Legoland Park ging heel snel, er stond gelukkig geen rij en we konden zo doorlopen.


Het aquarium begon met een paar donkere ruimtes waar zich voornamelijk zeesterren in bevonden. Ook waren en een aantal hele grote kreeften, zo groot had ik ze eigenlijk nog nooit gezien en het lijkt mij niks om deze in de zee tegen te komen. Wat ik heel leuk vond was dat er overal grote figuren van Lego als duikers opgesteld stonden in het water. De vissen zwommen hier dan omheen en dat gaf een mooi beeld van de interactie tussen de vissen en hun omgeving. Ook was er nog een grappige 3D film over de duikende Lego figuren.




Ik vond het heel mooi, mooier dan ik me nog van die keer in Scheveningen en Oberhausen kon herinneren. De vissen waren er ook in grotere hoeveelheden en er waren meer verschillende soorten ruimtes, aquaria en bassins. De verschillende aquaria en de daarin zwemmende vissen werden steeds groter. We zagen kwallen, zeepaardjes, stingrays en op een gegeven moment ook een hele grote octopus.




Na al deze losse aquaria kwamen we aan bij het haaienbassin. Dit bassin was best wel groot en bestond uit verschillende verdiepingen. Je hoefde niet om dit grote bassin heen te lopen, maar je moest op een langzaam bewegende rolband gaan staan. Op deze manier kon je alle vissen en haaien goed zien en stond er niemand voor je neus of te treuzelen. Er zwommen allerlei verschillende soorten haaien zoals een zebra shark, een blacktip reef shark een whitetip shark en een grey reef shark.



Dit grote bassin vond ik zelf heel erg mooi, heb er echt even van kunnen genieten. Helaas ben je door de lopende band ook wel redelijk vlot aan het einde van het bassin, waarna je weer verder moet. Na dit bassin kwamen we aan bij het winkeltje en het einde van Sealife. In het winkeltje hebben wij nog een magneet gekocht, met de grote kreeft er op waar ik het eerder over heb gehad. Deze hangt nu bij ons thuis aan de koelkast.



Wanneer je in Carlsbad bent en je twijfelt om naar Sealife te gaan dan zou ik het kunnen aanraden om het wel te doen. Voor de prijs hoef je het niet te laten, het is een van de goedkoopste attracties geweest van onze vakantie en we hebben er wel van genoten. Het is een speciale Sealife met de verwerking van alle figuren van Lego er in. Je moet het niet als een dagvullend programma zien, maar een dagdeel van een paar uur is zeker wel te vullen.