Pagina's

donderdag 1 mei 2014

Restaurant: I Paparazzi – Miami Beach, Florida

Restaurant: I Paparazzi
Adres: 940 Ocean Dr, Miami Beach, FL 33139, Verenigde Staten



Op onze eerste dag in Miami Beach zagen we op de boulevard van South Beach heel veel mensen grote cocktails drinken op de terrassen. Het zag er allemaal heel erg hip en lekker uit en mijn vriendin en ik besloten om ook ergens een grote cocktail te gaan drinken. Dit zou immers goed bij de sfeer en omgeving van Miami Beach passen en dat hebben we uiteindelijk geweten.

Wanneer je langs de restaurants en cafés van South Beach loopt wordt je door heel veel personeel ofwel proppers van de restaurants en cafés aangesproken, zodat ze je proberen over te halen om daar te gaan zitten. Dit vond ik zelf erg vervelend, maar daar was helaas weinig aan te doen. Je zou aan de overkant van de straat kunnen lopen, maar dan zie je weer niet goed waar het leuk is om te gaan zitten.


Na een redelijke tijd te hebben gelopen kwamen we aan bij een groot restaurant met een terras buiten waar de mensen de grote cocktails aan het drinken waren. Het heette I Paparazzi en het viel op door de oranje kleur en de oranje auto die er voor was opgesteld. Het was happy hour en we dachten hier dus goed aan te doen. Van onze serveerster kregen we de kaart waar helaas de prijzen niet op stonden. Toen hadden we eigenlijk al genoeg moeten weten en later hebben we toch wel ons lesje geleerd. Echter hebben we er op dat moment niet echt bij stil gestaan, omdat het happy hour was en we per persoon dus twee cocktails voor de prijs van een zouden krijgen.

Mijn vriendin bestelde een grote Mojito en ikzelf een Mexican Bulldog. Een Mexican Bulldog is een bevroren margarita, als een soort van slush puppy, met tequila en 2 flessen Corona op z’n kop er in. Het bier uit de Coronaflessen loopt heel langzaam in de cocktail, zodat het een lekkere mix wordt. De cocktail kwam in een erg groot bol glas, ik denk dat er wel zo goed als een liter inhoud in zat, met dus nog 2 Corona flessen erbij.


Mijn cocktail en die van mijn vriendin smaakten erg goed! We hebben echt lang gezeten om de cocktail op te krijgen en we zouden er dus eigenlijk nog een krijgen. Om ons heen waren al mensen aan het lachen en klagen toen ze de rekening gepresenteerd kregen. Een van de mannen die naast ons aan een tafeltje zat te eten en drinken zei lachend als een boer met kiespijn de woorden “a thousand dollar dinner” tegen de mensen met wie hij aan tafel zat.

Ik was dus echt benieuwd wat onze cocktails zouden kostten. We waren eigenlijk van plan om de tweede cocktail per persoon niet te nemen, omdat we al best vol zaten en we de alcohol toch al best wel voelden. Opeens kwam de serveerster met de rekening er aan en legde het op tafel. Mijn vriendin pakte de bon, ze keek er naar en zei dat ze dacht dat ze of echt teveel had gedronken of dat we echt opgelicht waren. De prijs van de 2 cocktails was namelijk $80 zonder fooi! Tachtig dollar voor 2 drankjes! Dit vond ik echt nergens over gaan. Natuurlijk weet ik wel dat je in South Beach veel betaald, maar $80 voor 2 grote cocktails vond ik toch wel heel erg veel.


Redelijk geagiteerd liet ik aan de serveerster weten dat het wel erg veel geld was, maar zij kon er niks aan doen. Omdat we de drankjes tijdens happy hour hadden besteld vroeg ik haar of we de tweede drankjes dan toch konden krijgen en of ze het voor ons in een aparte beker om mee te nemen kon doen. Dit was geen probleem, echter kreeg ik nu een beker met maar een Corona flesje en was de beker met Mojito van mijn vriendin ook lang niet zo groot als het glas wat we eerder hadden gekregen.

De beide bekers hebben we vervolgens met inhoud meegenomen naar ons hotel. Onderweg waren we best boos om datgene wat zojuist was gebeurt en om het feit dat we best wel opgelicht waren. Natuurlijk knoeiden we onderweg wel het een en ander, omdat we echt niet meer zo nuchter waren, maar het overgrote deel is veilig in het koelkastje op onze hotelkamer belandt. Later hebben we de cocktails nog opgedronken, telkens met kleine slokjes waarbij we aan elkaar lieten weten hoe duur dat slokje nu weer was.


Op dit moment kan ik er wel weer om lachen, maar op dat moment verpestte de rekening toch best wel onze dag in Miami Beach. Mijn advies aan iedereen die in Miami South Beach een cocktail wilt gaan drinken is dus om vooraf de prijslijsten goed te bekijken, zodat je weet wat je kwijt zult zijn wanneer de rekening op tafel komt. Ik zal dat voortaan ook altijd doen en zal niet zo snel meer ergens iets bestellen wanneer er geen prijslijst aanwezig is.