Pagina's

zondag 4 mei 2014

Themepark attractie: Transformers the Ride, Universal Studios Hollywood – Universal City, Californië

Themepark attractie: Transformers the Ride, Universal Studios Hollywood
Adres: 3315 Lower Lot Universal, North Hollywood, CA 91602, Verenigde Staten



Een van de nieuwste attracties van Universal Studios Hollywood is Transformers: The Ride-3D. Deze attractie is volledig gebaseerd op de tekenfilm van vroeger en de hedendaagse film van nu van de Transformers. De attractie is een van de modernste attracties van het park en is een echte toeristische trekpleister geworden.

Vroeger als kind keek ik zelf eigenlijk bijna nooit naar Transformers, tekenfilms als The Teenage Mutant Ninja Turtles (waar binnenkort trouwens ook weer een nieuwe film van komt) en He-Man waren meer mijn ding. Wel had ik wat vriendjes die de tekenfilm leuk vonden, maar ikzelf heb eigenlijk altijd weinig om auto’s en robots gegeven. De huidige films heb ik wel gezien en die vond ik goed. Ik was dan ook erg benieuwd wat ik van de attractie in Universal Studios Hollywood zou gaan vinden.


De attractie bevindt zich in de Lower Lot van het park. Je moet dus eerst met de (rol)trappen naar beneden om in het gebied van Transformers te komen. Omdat de ride een 3D attractie is met simulator effecten besloot mijn vriendin om niet mee naar binnen te gaan. Zij wordt altijd misselijk in simulators. Ik vertelde haar dat je gewoon in een wagentje zou zitten met een bril op met 3D effecten, maar helaas bleef ze buiten wachten.

Transformers heeft een single riders lane (een wachtrij voor mensen die de attractie in hun eentje doen en waarmee de karretjes worden opgevuld) welke ik besloot om te nemen, dit zou veel sneller zijn dan achteraan aansluiten in de gewone rij. Normaal gesproken ben je ook zo aan de beurt wanneer je voor de single riders lane kiest, echter was dit nu niet het geval. Ik kon wel doorlopen tot bijna het einde van de rij, maar toen ik zo goed als aan de beurt was bleken de wagentjes ineens stil te blijven staan.


Het duurde en duurde maar en mijn vriendin zat natuurlijk buiten te wachten. Ik vond het erg vervelend en ik wist ook niet hoe lang ik nog zou moeten wachten. Helaas kon niemand een antwoord geven en was er ook weinig duidelijk wat er nou aan de hand was. Na een half uur te hebben gewacht besloot ik maar om uit te rij te gaan. Buiten bleek al het een en ander te zijn omgeroepen over de attractie. De attractie werd daarna voorlopig gesloten om later weer te worden geopend. Ik besloot om later terug te komen om de attractie dan nogmaals proberen te doen.

De buitenkant van de attractie vond ik er zelf niet zo heel erg spectaculair uitzien. Het is een hele grote loods, met daarop een hele grote plaat met vechtende Transformers met vuur en daaronder de tekst Transformers The Ride 3D er op. Buiten de grote plaat om vond ik het eigenlijk wat kaal. Ook stonden er buiten nog een aantal mensen verkleed als Bumble Bee en andere Transformers, dat vond ik er wel erg mooi uitzien.


Een paar uur later was de attractie weer open en ging ik opnieuw door de single riders lane. Dit keer kon ik vrij snel instappen in de ride. Vooraf werd je op televisieschermen nog gewaarschuwd dat het er wel eens ruig aan toe kon gaan in het karretje en dat bleek ook wel. De bril ging op en het dak van het karretje ging dicht. De ride die volgde was echt super! Het was constant actie en het ging heel erg tekeer. Elke scene van de attractie zal vol spanning. In de ride hadden de decepticons het op ons karretje gemunt en de Transformers waren er om ons te redden. Je kunt de ride vergelijken met The Amazing Adventures of Spiderman Ride in Islands of Adventure in Orlando, maar dan een stuk heftiger en moderner met alle nieuwe technieken.

De attractie was super en ik kwam vol adrenaline uit de ride terug naar buiten om er vol lof tegen mijn vriendin over te praten. De Transformers The Ride 3D vond ik een van de beste attracties van Universal Studios Hollywood en ik was blij dat ik na het defect toch nog terug was gekomen om de ride te doen. Sla deze attractie dus zeker niet over, wanneer je in Universal Studios Hollywood bent, want het is echt heel erg goed!