Pagina's

woensdag 14 mei 2014

Restaurant: Cold Stone Creamery – Anaheim, Californië

Restaurant: Cold Stone Creamery
Adres: 1570 S Harbor Blvd, Anaheim, CA 92802, Verenigde Staten



Tijdens mijn online zoektocht naar lekkere ijsjes in Amerika stuitte ik op Cold Stone Creamery.  Op de website van deze zaak zag ik de lekkerste ijstaarten en chocolade-ijsjes en wilde dit dus wel een keer gaan proberen. Op de website zit tevens een optie waarop je de dichtstbijzijnde Cold Stone Creamery kon vinden, zoals op de meeste websites van restaurants in Amerika, en het bleek dat er een vestiging van de zaak heel dichtbij ons hotel in Anaheim gevestigd was.

Op de website waarop ik de lekkere ijsjes had gezien en de locatie had opgezocht heb ik mezelf tevens lid gemaakt van de e-Club van Cold Stone Creamery. Het lid worden moet je eigenlijk altijd doen vlak voordat je de reis gaat maken. Voor elke reis maak ik een nieuw e-mailaccount aan en in de week voor vertrek word ik van alle restaurants die op de planning staan lid. Je ontvangt dan namelijk coupons van de restaurants, die je tijdens de reis mooi kunt gebruiken, waarbij je veel korting krijgt.

Door lid te worden van de e-Club van Cold Stone Creamery ontvang je een coupon van 2 Creations halen 1 betalen, die je  binnen 14 dagen na ontvangst moet verzilveren en wanneer je jarig bent krijg je nog eens dezelfde bon. Toevallig ben ik ook altijd in de week van mijn bezoek jarig, of dat nou in september, januari of mei is.

Een Creation is een papieren cup in allerlei soorten maken die gevuld kan worden met allerlei soorten smaken ijs en toppings, zoals stukken brownie, fruit, snoepjes, chocolade en koekjes waarover dan weer verschillende sausen gaan, zoals chocoladesaus, karamelsaus of aardbeiensaus. De Signature Creations van Cold Stone Creamery hebben allemaal hele aparte namen zoals The Pie Who Loved Me, Germanchökolätekäke, Peanut Butter Cup Perfection en Strawberry Banana Rendezvous.

Vanuit ons hotel in Anaheim was het een klein stukje lopen naar het Park Vue Inn Hotel, aan de overkant van de uitgang van het Disneyland Resort, waarin de Cold Stone Creamery was gevestigd. Onze bonnen hadden we in de aanslag en we wisten al precies welke Signature Creations we zouden gaan bestellen, namelijk de Cookie Doughn't You Want Some en Chocolate Devotion.

De Cookie Doughn't You Want Some bestaat uit vanille ijs met grote stukken chocolade, koekjesdeeg, warme chocoladesaus en karamelsaus. Wanneer er een ijsje met Cookie Dough op het menu staat besteld mijn vriendin deze 9 van de 10 keer. Ikzelf bestelde dus de Chocolate Devotion, dit ijsje bestaat uit chocoladeijs, grote stukken chocola, brownie en warme chocoladesaus.

We bestelden de ijsjes en gaven de coupon, volgens mij hadden ze deze bon nog nooit gezien want het duurde best lang voordat ze wisten wat ze er mee aan moesten. Gelukkig kwam het toch goed en kregen we 2 Creations voor de prijs van 1. Telkens wanneer mensen een fooi gaven begonnen alle medewerkers heel hard “thank you!” te roepen. Dat vond ik best apart en heb ik bij onze latere bezoeken aan andere vestigingen van Cold Stone Creamery niet meer meegemaakt.

De ijsjes werden op een hele aparte manier samengesteld, er werd een grote bol ijs op een granieten ijskoude steen gelegd om vervolgens alle overige ingrediënten en toppings erin te doen.  Hier werd dan met 2 spatels een grote bal van gedraaid en vervolgens werd deze in de cup gedaan. De naam Cold Stone Creamery is hiervan afgeleid. Ik vond het erg apart om te zien. De bakjes zaten heel erg vol, het kwam flink boven de rand uit. Hier kunnen ze in Nederland bij bepaalde fastfoodketens nog wel wat van leren. Het smaakte heerlijk en we hebben er echt van genoten.

Wanneer je een lekker ijsje wilt halen met allerlei soorten lekkernijen erin verwerkt en wat op een leuke manier wordt samengesteld dan is Cold Stone Creamery zeker een aanrader. Wij zijn er sinds die keer nog vaak teruggeweest en zoeken ook altijd vooraf op of er vestigingen van deze zaak in de buurt van onze hotels en activiteiten zijn. Wordt dan dus vooraf ook even lid van de e-Club, zodat je nog wat geld kunt besparen ook.