Pagina's

dinsdag 20 mei 2014

Restaurant: Denny’s (3771 S Las Vegas Blvd) – Las Vegas, Nevada

Restaurant: Denny’s
Adres: 3771 S Las Vegas Blvd, Las Vegas, NV 89109, Verenigde Staten



Sinds onze eerste vakantie in Orlando zijn we bijna altijd wel een keer bij Denny’s gaan ontbijten. Denny’s is een keten van restaurants met meer dan 1.500 vestigingen in de Verenigde Staten en is ook in andere landen (helaas niet in Nederland) gevestigd. Het restaurant is geliefd bij truckers, zij krijgen korting en de restaurants zijn vaak langs de snelweg gestationeerd. De restaurants van Denny’s zijn 24 uur per dag open en je kunt er op elk moment van de dag ontbijt bestellen. Naast ontbijt serveren zij ook lunch en diner en kun je er ook terecht voor lekkere ijsjes en desserts.

Slechts een enkele keer zijn wij bij Denny’s geweest om te dineren, dit was in San Francisco en daar ga ik het een andere keer over hebben, maar verder komen we er eigenlijk altijd voor het ontbijt. Een van de mooie dingen van Amerika is dat ze het principe van de gratis refill kennen. Dit geldt niet alleen voor frisdranken maar ook voor koffie. In Nederland betaal je al snel € 2,75 voor één bak koffie terwijl je in Amerika maar zo’n $ 2,25 betaald voor een grote bak koffie, die telkens gratis wordt aangevuld. Bij Denny’s is dit dus ook het geval en daar kan ik echt van genieten.




Deze week ben ik teruggekomen van mijn tweede reis naar Las Vegas en op een van de ochtenden tijdens deze vakantie hebben mijn vriendin en ik bij een van de Denny’s vestigingen aan de Las Vegas Boulevard ontbeten. We sliepen een nacht in het MGM Grand hotel en op 2 minuten loopafstand van dat hotel zat een Denny’s gevestigd (3771 S Las Vegas Blvd). Door de jetlag waren we redelijk vroeg wakker en rond half 9 kwamen we dan ook al het restaurant binnen.

We hoefden niet te wachten en werden gelijk met een hostess naar een vrije tafel meegenomen. In het restaurant was het al wel best druk, maar het was te overzien. (Later werd het drukker en toen wij het restaurant verlieten stond er wel een wachtrij) Zoals altijd had ik een coupon van 20% korting wegens het lid worden van Denny’s en legde deze alvast duidelijk op tafel neer. (Vergeet dit niet te doen, het levert best een besparing op.)

Mijn vriendin bestelde een groene thee (zoals vrijwel altijd ’s ochtends, ook deze wordt trouwens aangevuld met free refills) en ik een bak koffie. De leuke Denny’s bekers met allerlei grappige teksten werden al snel voor ons neergezet. Na nog even op de kaart te hebben gekeken besloten we om eerst de Pancake Puppies te bestellen. Pancake Puppies zijn een soort van ronde ballen die lijken op oliebollen, maar dan van pannenkoekbeslag. Deze zijn gefrituurd met een krokant kaneel- en suikerlaagje er omheen. Daarbij geserveerd krijg je een kannetje warme siroop. Niet echt gezond, maar wel heel lekker!



Na het snoepen van de Pancake Puppies werden onze hoofdgerechten van het ontbijt geserveerd. Mijn vriendin had de Fit Fare Omelette, dit is een omelet van eiwit met daarin spinazie, champignons, cheddar kaas en pico de gallo, geserveerd met kalkoenbacon en een bakje fruit. Mijn gerecht was iets minder gezond, ik koos namelijk voor de Cinnamon Pancake Breakfast. Dit gerecht bestaat uit 2 botermelk pannenkoeken met daaroverheen kaneelsaus en een icing van cream cheese, daarnaast krijg je nog een extra bord met gebakken aardappelen, ei en worstjes.



Het smaakte allemaal voortreffelijk, maar het was wel vrij veel zo op de vroege ochtend. Gelukkig eet ik dit ontbijt niet elke ochtend in Nederland, maar wanneer ik in Amerika ben wil ik echt van dit soort gerechten genieten. Het lukt me dan ook niet om iets gezonds te bestellen, dat probeer ik wel weer te doen wanneer ik terug ben van vakantie.

Doordat we de kortingsbon van 20% korting hadden hoefden we in het totaal maar iets van $ 17,00 te betalen inclusief tax en fooi. Wanneer je dit ontbijt in Nederland ergens zou doen inclusief de bakken koffie en thee dan weet ik zeker dat je niet onder de € 35,00 zal blijven. Het eten is lekker en het is erg goedkoop, de volgende vakantie zullen wij waarschijnlijk weer ergens bij een van de vestigingen van Denny’s gaan ontbijten!