Pagina's

maandag 12 mei 2014

Restaurant: Carney’s Express Limited Sunset Strip – Los Angeles, Californië

Restaurant: Carney’s Express Limited Sunset Strip
Adres: 8351 Sunset Blvd, Los Angeles, CA 90069, Verenigde Staten



Tijdens onze tour door Los Angeles werden wij door onze tourguide meegenomen om te gaan lunchen bij Carney’s. Het zou een speciale ervaring worden. Carney’s Express Limited was namelijk geen gewoon restaurant, maar het was een oud treinstel dat opgesteld stond op de Sunset Strip in Los Angeles. Ik had al wel eens in een rijdende trein gegeten, maar nog nooit in een trein die permanent stil stond.

Het restaurant zag er van de buitenkant erg leuk uit. Het was een grote treincoupe in de voornamelijk oranjegele kleur met rode letters en strepen. Aan de buitenkant stond nog een groot bord dat vaak bij spoorwegovergangen staat met daarop de tekst Carney’s Express Limited en Hotdogs en Hamburgers. De slogan van het restaurant was “Probably the best Hot Dogs and Hamburgers…in the World!” dus ik was erg benieuwd naar hoe de lunch zou gaan smaken!


We maakten eerst een paar foto’s van het treinrestaurant om vervolgens naar binnen te gaan. Bij binnenkomst was het natuurlijk vrij smal, maar ook vrij warm. We werden hartelijk welkom geheten door het personeel. Onze tourguide kwam er altijd en hij kende het personeel dan ook goed. Ik besloot om een Carney’s Hotdog te nemen, dit is een hotdog met chili, mosterd, tomaten en uien. Mijn vriendin bestelde een Grilled Tuna Melt, een broodje met tonijn. Ik vroeg aan haar waarom ze geen hotdog of hamburger nam, omdat ze hier dus beweerden dat zij waarschijnlijk de lekkerste hamburgers en hotdogs ter wereld hadden. Ik kon haar helaas niet overhalen en ze bleef voet bij stuk houden.

De door mij bestelde Carney’s Hotdog smaakte heel erg goed. Het was een hele lekkere combinatie van de pittige chili en de frisse tomaat. Ik had er eigenlijk nog wel eentje gelust, maar we hadden niet zo veel tijd, omdat we nog een vol programma voor de boeg hadden. Of het de lekkerste hotdog van de wereld is zou ik niet durven zeggen, hier heb ik te weinig vergelijkingsmateriaal voor, maar het was wel heel lekker. Het broodje tonijn van mijn vriendin was niet zo heel lekker, ze vond het een beetje droog en ze baalde later wel dat ze geen hamburger of hotdog had genomen.


Ik vroeg aan een van de personeelsleden hoe de trein op deze locatie terecht was gekomen en het bleek dat het gewoon met een takelwagen er neer is gezet en dat de locatie desgewenst ergens anders neergezet kan worden. De trein staat echter al sinds 1975 op de Sunset Strip en in 1981 is de tweede locatie van Carney’s geopend in Studio City.

We namen nog wat te drinken mee, ook hier konden we weer gebruik maken van de gratis refill, en buiten besloten we om nog een foto te maken. Het was toch wel weer een aparte ervaring geweest om in een trein te lunchen. Het is weer zoiets waarmee Amerika zich onderscheidt van andere landen. Wanneer je in Los Angeles bent en in een leuk apart restaurant wilt gaan lunchen dan is Carney’s een leuke optie. Er staan maar weinig gezonde gerechten op het menu, hou hier dus rekening mee.