vrijdag 18 april 2014

Activiteit: Belmont Park: San Diego's Beachfront Amusement Park

Activiteit: Belmont Park
Adres: 3146 Mission Blvd, San Diego, CA 92109, Verenigde Staten

Het Belmont Park is een klein attractiepark aan het strand Mission Beach in San Diego. Vanuit ons hotel, Holiday Inn San Diego on the Bay moesten we met het openbaar vervoer naar Belmont Park. Voor het eerste deel van de reis moesten we de trein nemen vanaf Santa Fe Depot om daarna over te stappen op de bus. In het totaal duurde de reis meer dan een uur. Het is eigenlijk dus aan te raden om een auto te huren, maar dat was voor ons toen nog geen optie.

Eenmaal aangekomen bij Mission Beach zagen we al gelijk de houten achtbaan (Giant Dipper Roller Coaster) van Belmont Park liggen. Na even over het strand te hebben gelopen liepen we rustig richting Belmont Park. Verschillende mensen waren aan het surfen en die avond zou er een feest worden gegeven met een paar Nederlandse dj’s.

Bij Belmont Park was het nog niet echt druk. Helaas waren nog niet alle attracties geopend, terwijl het toch al tegen het middaguur was. Gelukkig was de achtbaan wel al open dus hier konden we alvast in gaan! Het was best wel een wilde rit waarbij je behoorlijk door elkaar werd geschud. Nadat we de Giant Dipper Roller Coaster gedaan hadden gingen we kijken bij de Arcade hal. Ik hou er altijd van om deze spelletjes te spelen.

Na nog even rond te hebben gekeken bij het wand klimmen en de sky ropes besloten we om nog even wat midway games oftewel kermisspelletjes te doen, zoals ballen gooien. Helaas hadden we geen grote prijs, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was ook wel mooi om verschillende mensen te zien die aan het surfen waren op de kunstmatige golfen van the FlowRider en The FlowBarrel, het lijkt mij heel erg moeilijk om dit goed onder de knie te krijgen.

In het totaal zijn wij een kleine 3 uur bij Belmont Park en Mission Beach geweest, het was jammer dat nog niet alles open was en dat het niet echt druk was. De volgende keer zou ik er voor kiezen om met de auto te gaan in plaats van met het openbaar vervoer. Op de terugweg naar ons hotel zijn we bij de overstap van de bus naar de trein wel nog bij Old Town San Diego geweest. Hier zal ik binnenkort in een andere blog over schrijven.