Pagina's

maandag 14 april 2014

Activiteit: Congo River Golf - Orlando, Florida

Activiteit: Congo River Golf
Adres: 5901 International Dr, Orlando, FL 32819, Verenigde Staten



In de plaats waar ik woon in Nederland had je vroeger een mini-golfbaan van 18 holes. Allemaal rechttoe rechtaan banen waar je jezelf in een half uurtje doorheen kon slaan. De moeilijkste banen waren een baan met een looping en een baan met een netje waar je het balletje in moest slaan. Inmiddels is de mini-golfclub gesloten en groeit er metershoog gras op de banen.

Het contrast met de mini-golfbanen in Amerika kan haast niet groter. Tijdens mijn eerste vakantie naar Florida besloten mijn vriendin en ik voor de eerste keer om een mini-golfbaan te gaan doen. Vlakbij ons hotel zat de Congo River Golf en die moest er aan gaan geloven. Toen we bij de locatie aankwamen zagen we vele tientallen alligators rondom de in- en uitgang van het mini-golfpark. Maak je niet ongerust want er zitten hekken tussen en ze liggen op een lagere locatie als waar je zelf loopt. Het werd nog veel gekker want opeens zag ik een paar mensen met een vishengel met eten er aan wat bestemd was voor deze alligators. Naast het mini-golfen kon je hier deze dieren dus ook te eten geven! Ik vond het al gelijk geweldig en mijn liefde voor het land werd weer wat groter!


Na even bij de dieren te hebben gekeken besloten we om toch te gaan golfen. We kregen van de vriendelijke man de golfballen, de golfclubs en een scorecard. Het was niet zomaar een scorecard waarmee je elkaars punten op moest tellen, maar je moest het ook ergens anders voor gebruiken. Tijdens de Congo River Golftocht ben je namelijk niet alleen een golfspeler maar ook een avonturier op zoek naar verschillende verborgen items! In het totaal had de baan 18 holes waarbij er naast het golfen gezocht moest worden naar 6 items, namelijk een schild, een hoed, een totempaal, een kano, een masker en een speer. Wanneer je een van de items had gevonden moest je het nummer van de baan horende bij het item om de scorecard zetten en als je ze allemaal goed gevonden en beschreven had op je scorecard dan kreeg je na afloop van de 18 holes een cadeau!

Alle 18 holes waren volledig gethematiseerd naar een avontuur in de jungle van Congo. Ik vond het echt super om te doen! Dit kwam mede door het feit dat ik de 18 holes in 3 slagen minder had gespeeld dan mijn vriendin, die het iets minder leuk vond! We zijn zeker 1,5 uur bezig geweest, ook omdat je tussendoor telkens naar alle verborgen items aan het zoeken bent. Je hebt ook een extra handicap staan naast elke baan, maar hier hebben wij geen gebruik van gemaakt, het is denk ik wel leuk voor de volgende keer!



Na afloop van de ronde bleek dat wij alle items bij de juiste banen hadden gevonden en opgeschreven dus we mochten even grabbelen in de grabbelton met cadeaus! Als cadeau kregen we een gratis bakje voer voor de alligators welke we daarna aan deze dieren hebben gevoerd! Ze kunnen heel stil zitten, maar schijn bedriegt ze zijn sneller dan je denkt!

Al met al was het dus zeker geslaagd. Wanneer je een avondje op de International Drive bent van Orlando en je weet even niet wat te doen dan raad ik het zeker aan om eens te gaan golfen bij Congo River Golf!