Pagina's

zondag 27 april 2014

Restaurant: Granny’s Apple Fries – Legoland California, Carlsbad & Legoland Florida, Winter Haven

Restaurant: Granny’s Apple Fries
Adres: 1 Legoland Dr, Carlsbad, CA 92008, Verenigde Staten



Een van de restaurants waar Legoland bekend om staat is Granny’s Apple Fries. De naam is afgeleid van het product wat er hier voornamelijk verkocht wordt, namelijk frietjes. Het zijn echter geen frietjes van aardappelen maar frietjes van Granny Smith appels. Deze appelfrietjes zijn gefrituurd en bedekt met kaneel. Ze worden geserveerd met een toef slagroom. Het is dus de zoete tegenhanger van aardappelfriet met mayonaise!

Inmiddels ben ik bij beide Legoland parken in Amerika geweest, zowel die in Californië als in Florida en in beide parken heb ik ook de Granny’s Apple Fries gegeten. In Legoland California duurt het best een tijdje voordat je bij het restaurantje bent beland. Wanneer je vanaf de ingang de ronde van het park via de rechterkant langsloopt dan ben je er het snelst. Deze vestiging van Granny’s Apple Fries bevindt zich bij de attracties Hideaways en King’s Treasury. Het is een soort van klein huisje in het bos, met ook een heks met zwarte kat en wensput in de buurt.


Hier bestelde ik de Granny’s Apple Fries voor het eerst. We kregen een redelijk groot bakje (te vergelijken met een grote friet bij Mc Donald’s) met een flinke toef slagroom er bovenop. De smaak was erg lekker! Je zou het kunnen vergelijken met de bovenkant van een appeltaart met kaneel. Na enkele minuten was het bakje helaas al leeg. Ik moet zeggen dat het wel vrij goed vulde. Qua prijs viel het ook wel mee. Vooraf had ik er op Internet al het een en ander over gelezen en wilde het dus sowieso graag proeven. Het smaakte dus erg goed en daarom besloten we om bij ons volgende bezoek aan Legoland de Granny’s Apple Fries opnieuw te bestellen.


Ons volgende bezoek aan Legoland was een bezoek aan Legoland Florida. In Legoland Florida bevindt het restaurantje zich vrij dicht bij de ingang. Wanneer je het park binnenkomt loop je rechtdoor door The Beginning en vervolgens heb je aan de rechterkant, in Fun Town  naast de Pick-A-Brick Factory Store, de vestiging van Granny’s Apple Fries.


Ook hier bestelden we het lekkernij weer. Ditmaal kregen we een rond bakje, met de slagroom in een apart bakje er naast. Dit vond ik zelf wat fijner dan bij de vestiging in Californië waar ze slagroom bovenop de appelfrietjes deden. Nu kon je zelf lekker de appelfrietjes in het bakje doen en was de slagroom als een soort dipsausje. Qua inhoud denk ik dat het bakje met de appelfrietjes nagenoeg gelijk was aan de inhoud van Legoland California. De smaak was hetzelfde, gewoon lekker!


Ik vond het erg leuk om in beide Legoland parken van Amerika de Granny’s Apple Fries te eten. Het is toch een soort van signature voedsel van het park. Het smaakt erg goed en het is weer een keer wat anders. Het is dus zeker het proberen waard. Wie weet kom ik ooit nog eens in een ander Legoland park en wanneer er dan ook weer een vestiging van Granny’s Apple Fries is dan zal ik de appelfrietjes opnieuw bestellen.